|
|
|
|---|---|
|
Har sett en annons på en BMW 728i som har följande utrustning... Bmw 728 -13.000mil -import ( ej nyimport ) -svart -År98 -Växellåda -195 hk -klimat -farthållare -multiratt -värme stolar -asr -8x airbag -hel skin -el hissar -el speglar -mm Säljaren har begärt 85.000:- är detta ett bra pris eller !? BMW - Bil Med Wingar | |
samke |
beror på årsmodellen. vilken årsmodell är det på bilen? |
|
Det är svårt o säga av det som står på sidan och jämför med andra 728 så är den ju väldigt billig. Men jag hade nog kollat upp det ganska noggrant, historik - ägare, service etc. Växellåda? det har alla bilar manuell eller automat.. i 2.8 liters motorn är det 193 hk inte 195 även om det låter mer. Mitt råd e att om du är sugen så kolla upp den och framförallt provkör den se hur den känns för det finns ju faktiskt ett samanhang mellan pris o kvalite. Vi lever i en värld av fördomar, byt inte bort BMWn för det. |
|
|
Det är en årsmodell 1998...samt bilen finns i STHLM och jag bor i malmö så att det är lite krångligt att åka....men det lockar mycket ,,, läste på beg.guiden,,,det finns en hel del fel på e38:orna...så att jag vet inte riktigt....känns som den är för billigt, kanske nåt fel med den.,....ska kolla mer info om den hos vägverket samt bilprovningen...... hur går man tillväga för att se om mätarställningen stämmer från tyskland !? BMW - Bil Med Wingar |
|
Scheckheft |
Hej Angående priset: för lågt? Tycker jag inte. En 750 årsm 98 med det tiodubbla i utrustning säljs för ca 83 tkr hos BMW handlare i Tyskland. Jag påstår att 728 du är intresserad av har lite utrustning. Antar att det är denna bil: Länk Kolla serviceboken - ring/maila verstäderna i Tyskland för kontroll Bilprovningen/Vägverket - för kopia av det tyska Fahrzeugbriefet och därmed koll av tidigare ägare i Tyskland Vägverket - för ev tidigare ägare i Sverige Mvh Scheckheft |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
75 är nog maxpris en bekant köpte ett liknande ex men en 97a för 60.000 i vintras 14.000 mil i fint skick. ///MVH Hasso Länk |
| Såldes inte där där bilen iväg av KVD tidigare i år? | |
|
Tack för alla råd... Ska kolla upp allting innan köp,,,, BMW - Bil Med Wingar |
|
|
har också för mig jag sett den på KVD.. BMW CS #5139 |
|
|
'Är det bra eller dåligt att den såldes på KVD, samt vad står förkortningen på !? är det någon som vet vad den såldes för ?? BMW - Bil Med Wingar |
|
Scheckheft |
Hej Info här: Länk Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.