AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.032

Är det för bra för att vara sant?

Hej!!

Fick höra om man skulle sätta insuget från en M5:a på en 3,5l så skulle det ge en heldel extra under huvet ja lite fick man ju bygga om. Men är det verkligen så här,..??

Å hur mycket skulle det ge extra då??

/P
Kan inte tro det skulle ge en ökning som skulle vara värt problemet. Passar ju knappast rakt av...

Länk

Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Tyvärr är det nog just det du beskrev det som "för bra för att vara sant"
Men gillar man att skruva så ska man ju precis göra sånt....

Just real M-power
be
138
berging
M5 E34 91:a
535 E39 V8a
325 E36
Lär nog inte ge mer än en massa svordommar:-) vem vet? Helt vid sidan av! Såg det igen på annons. En bmw V6a.... Har sett till salu annonser förr med den texten, och måste nu fråga! Fins det?? Vet att bmw gjort udda saker, men en V6a som ska i E30 och E36 kan ja inte tänka mig..... Såg annonsen på text tv4 sid 510
be
138
berging
M5 E34 91:a
535 E39 V8a
325 E36
Lär nog inte ge mer än en massa svordommar:-) vem vet? Helt vid sidan av! Såg det igen på annons. En bmw V6a.... Har sett till salu annonser förr med den texten, och måste nu fråga! Fins det?? Vet att bmw gjort udda saker, men en V6a som ska i E30 och E36 kan ja inte tänka mig..... Såg annonsen på text tv4 sid 510
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Haha, nej BMW har aldrig tillverkat en V6:a så vitt jag vet. Det är enbart en säljare med mindre koll på vad han säljes...
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Nej nej nej...BMW har undviket dessa hemska motorer,som tur är!! V8 är givetvis helt ok...och V10 V12 men V4 eller V6 är rätt trist.
När man kan välja en rak sexcylindrig pjäs..ljudet en rak 6:a levererar är så mycket brutalare än en V6:a

Jag har aldrig hört om någon modell som från BMW utrustats med en V6 iaf...och även om någon kan härleda till 60-talet eller någon flygmotor så är det i mina ögon preskiberat*S*
På tal om annonstexter så har man ju sett allt från V6 i BMW till raka V6:or osv....

Just real M-power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.