AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
12.598

seriöst importföretag.

Sida 1 av 2
HV-71
Hallå!
Är det någon som vet om detta är ett seriöst företag. Importbil.se.
Känns igen på något sätt från annat företag som diskuterats på saiten förut.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror inte det är ett företag utan en privatperson som säljer sina tjänster. Har sett annonser tidigare då han försöker sälja bilar som han själv tagit hem och sedan brukat ett tag. Bl a har Mercan, som annonseras även nu, varit till salu sedan i somras.

___
//Ulf
Han som den driver "rörelsen" kallade sig för Lyxkillen här på forumet tidigare, men är nu bannad härifrån... Läs om hans bravader i denna tråden: Länk

Sök gärna i forumet på "Lykillen" så får du intressant läsning ett tag framöver!

Kanske inte så bra att anlita en momsfifflare för att ta hem en bil åt en??

Slippa-bli-blåst-guiden för dummies: Länk
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Det var skönt med ett gott skratt mitt i natten innan man ska lägga sig. Tack för länken Rolex :)

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jo, den gamla godingen får en på gott humör. fast problemet är att bakom "lyxkillen":s totala okunnighet döljer sig ekonomiska problem och annat strul för de stackarna som har svalt hans säljsnack. schysst att han länkar till konsument europa....

jag har haft en del kontakt med honom, främst negativ, och har häpnat över hur lite han kan. dock kan han prata tyska, enligt egen utsago. han har dessutom haft flera olika användarnamn på forumet, men har blivit spärrad med samtliga! en rejäl bedrift.

användarnamnet "lyxkillen" m. fl. tillhör företrädaren för firman (?) som diskuteras. han kanske kan slå ihop sig med Ole på Importakuten? jag blir faktiskt riktigt ledsen över att det finns så få ärliga och intresserade importörer. bilimport har troligen fått så dåligt rykte att ingen normalt funtad seriös person vill bli förknippad med det....

Mvh Johan
Även om hemsidan ser "en aning" hemmasnickrad ut, så är det säkert en hel del folk som går på hans bluff och låter honom hämta "drömbilen". Också skönt med kommentarer som "jag köper ofta bilar privat eftersom garantierna från firmorna inte är något att ha ändå"... Skön inställning av en bilhandlare!! (NOT!)

Man ser bland hans nyimporterade bilar ute på blocket.se.... Oftast E46:or av olika slag.

________
Verkar vara en trevlig kille den där lyxkillen :-)
Tror inte han säljer så många bilar efter sina inlägg här.

Kan en momsskuld på en importbil följa med bilen till nästa ägare. I så fall hur ska man kolla att man åker på en smäll om man köper en importbil?
Är det någon som vet detta?

//Mange
Ja just det. Han kommer jag ihåg, han har haft en hel drös med nicks och ger ett väldigt oseriöst intryck. Mitt råd är att hålla sig så långt borta som möjligt.
Hej.

Jag har ringt och kollat med hans referenser, alla är supernöjd. De är utspridda över landet. Här har det inte varit tal om ngt momsfiffel.

Enligt de så ger han ett mkt bra intryck och alla kunderna är mkt nöjda.

Har även läst lite vad som han skrivit här på forumet och det hela hänger inte riktigt ihop.

lycka till
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
fick du referenser av honom eller tog du reda på dem själv?

mvh Johan
Hej.

Ringde till alla fyra som stod på hemsidan, de hade köpt bil under det senaste 1.5 åren, ingen kände ägaren personligen. Alla mkt nöjda. Har sedan kollat upp deras namn osv och det stämde med bilarna osv.

Ser också att "lyxkillen" formulerat sig lite olyckligt i ngt inlägg, tyvärr händer sådant. Dock har han rätt i att "moms" aldrig är ngn kostnad för ett företag, men självklart får man inte dra momsen på en beg. bil.

Ha en trevlig dag.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
är det någon som försöker sig på en "Ole" här?
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Ser så ut.....
Ser definitivt ut så.....
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
lite lustigt att M6-ägaren ovan påstår att referenserna är "utspridda över hela landet", när deras telenummer finns runt Lund samt Hässleholm. väldigt lokalt i Skåne. Inte speciellt svårt att undersöka, det tog 5 minuter på eniro. Varför referenserna ser ut så samt varför "Bologna996" påstår att de är utspridda får väl alla spekulera vilt i....

mvh Johan
Bologna996, eller ska vi säga Lyxkillen, du är extremt genomskinlig. När man läser igenom dina gamla inlägg så ser man att du köper försäkring av LF Skåne när du importerar bilar, precis som du gjorde under ditt gamla nick. Du skriver att du är student (varför ljuger du i din profil) precis som du gjorde under ditt gamla nick. O.s.v.

Vem tror du att du lurar egentligen? Har du börjat skatta för dina svarta affärer btw?
Håller med T.P. Det är hur lätt som helst att söka på tidigare inlägg och inse att bologna996, alias Lyxkillen, alias importbil etc etc. Du borde kanske inse att du inte har några potentiella kunder att hämta här efter dina utspel på detta forumet.

Din slogan, "Bilköp utanför Sverige är en fråga om förtroende" stämmer inte riktigt med vad som tidigare framkommit i diverse trådar om moms etc..
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
lägg gärna märke till att det inte står något orgnummer på hemsidan. domännamnet är inte heller registrerat på ett företag utan på personen. om det är fallet jag tycker inte det är ett seriöst upplägg för att importera bilar. jag tycker att konsumenterna absolut ska kunna kräva den extra säkerhet som köp via ett friskt aktiebolag ger.

mvh Johan
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jaha, då var det dags igen...
Där kom den!!!

(satt bara o vänta på att bologna996/lyxkillen/FW skulle göra entré...)

___
SAXAR LITE CITAT FRÅN bologna996/Lyxkillen/FW:

"Tack för svaret, ska ringa och kolla senare idag, nu väntar köttbullar på IKEA, vad gör man inte för lite svenskmat när man bor i utlandet:-)"

"9500 mil (kontroll bmw lund)"

"Nope, jag åker flyg "hem" till Bologna, papap kör bilen till Sverige!"

"Finns det några farhågor med reimport bilar? Bilen har numera tyska brief!"
Mvh Fredrik

(OBS! Notera gärna det sista inlägget ovan som avslutas med "Mvh Fredrik", ojoj där försade han sig.....)

___
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.