|
|
|
|---|---|
| Hejsan,körde ut bilen idag för att tvätta den,kör på en rak sträcka o bilen bara stannar,typ soppatorsk fast det är nästan full tank.Tippar på bensinpumpen.Kan det va nåt annat?Hörde inga missljud utan den bara stannade.Tacksam för svar | |
| Samma hände mig förut. Bensinpump, ny kostade 3000 har jag för mig. Ganska enkelt att byta själv. Sitter under luckan i baksätet.(passagerarsidan) | |
| Hur plockar man av baksätet?Är det samma som på e34an bara o rycka? | |
| Som jag minns det, ja! | |
| Om det är kallt där du bor så kan det vara en ispropp i bränslelednigarna.. Kolla det först. | |
| Det är nog inte så troligt att det är faktiskt. | |
| det är inte så kallt (södra skåne)+ att den va i garaget hela natten | |
| Kolla även att kablarna från pumpen till locket inne i tanken sitter fast ordentligt. Jag bytte pump i onödan pga glapp i kabeln vid kontakten på undersidan av locket. | |
| Tozzy:Tack för infon du sparade mig 3papp,plockate av kontakten och satte dit den igen o vipps bilen startar.Tusen tack :) | |
|
Öppnade du locket? Min bil kunde gå i flera dagar utan problem och sedan bara tvärdö utan förvarning och när jag bytte pumpen så startade motorn men dog igen när jag satte tillbaka baksätet som gjorde att kablarna rörde på sig. Det jag fick göra var att ta ur locket med tankgivare och pump och löda fast kablarna på undersidan av locket. Om den fungerade efter att bara ha tagit bort kontakten på ovansidan och sedan satt tillbaka den så kommer den nog att stanna igen inom en snar framtid. |
|
| jag plockade av locket för jag tänkte köpa ny pump,så jag satte ihopa det för att prova igen så gick den,jag gjorde en runda med bilen och den går som vanligt.De du säger låter komplicerad,finns det ingen annan sätt.Fan att man ska behöva hålla på med en sån bil | |
|
Det är inte alls svårt om man behärskar lödning. Jag lödde fast kablarna på plats i bilen, plastade in runt tankhålet först så ingen bensin kom på mattan, sedan lyfte jag ur hela kalaset och lade på plasten för lödning. Bor du i Sthlm kan du svänga förbi så kan jag löda fast kablarna åt dej. Den som inte äger en BMW är en olycklig människa Länk |
|
| jag bor 60mil fårn dig så det är inte nära,men tack för hjälpen ändån,jag ska snacka med de på bmw,har nån fler haft samma problem eller bara vi två? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.