|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
M3:an skulle jag inte sälja till vem som helst, men bruksbilen hade jag sålt till den första som kom med tillräckligt bra bud, oavsett vilken bil märke det skulle vara! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
| Min 540 säljer jag bara till seriösa köpare som vill vårda den bra o länge!men allt är ju till salu till rätt pris! hehehe MVH | |
|
Skulle ALDRIG sälja min bil till vilket nöt somhelst tex "sista pris kompis", telefonprutare kan bara glömma å ens få se bilen. Nej när det väl blir dax å sälja den så vill jag helst se att den inte hamnar i fel händer. |
|
|
Intressant frågeställning. I teorin skulle jag bara sälja pärlan till en sann Bmw entusiast med varmgarage som vårdar den ömt, ställer av den på vintern och älskar bilen som jag gör. Ska man vara realistisk så är det ju så att "money talks, bullshit walks". Dvs oavsett om det är nån som tänkt köra folkrace med bilen så är det helt ok för mig om pengarna är de rätta. Av de bilar jag haft är det typ 1/10 som sålts till nån i samma stad som jag bor i så chansen att man nånsin skulle se bilen igen är ju minimal. Visst finns det säkert några få som inte skulle sälja bilen till "vem som helst" oavsett priset. Tror dock att de är rätt få när det väl kommer till kritan. sw |
|
|
Får väl klargöra en sak som kanske inte framgick i mitt första inlägg. Jag säljer inte till "vem som helst". Skambjudare, "Sista priset kompis" och div andra kategorier som jag inte vill nämna och som jag inte vill göra affär med under några omständigheter. MEN jag kräver inte att det ska vara en entusiast som kommer vårda bilen som ett barn. Hör det däremot av sig en trebarnsmamma med hund, en 18-åring med kepsen bak & fram eller en pensionär som aldrig tvättar bilen och vill ge det jag begär i en snabb och smidig affär så är det inga problem. Att man sen kanske helst ser att en fin speciell bil hamnar hos en entusiast är en annan sak. I slutändan säljer jag ju hellre bilen dyrt till nån icke-entusiast än billigt till en entusiast. sw |
|
| Jag bryr mig sk*t i vem som köper min bil och vad d gör med den sen jag fått mina pengar, men av erfarenhet vet jag att man skall akta sig för att sälja åt släkt och vänner. Om det dyker upp ngt större problem sen bilen bytt ägare kan det bli jobbigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.