|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att ta bort TV-spärren på en X5 -03 och vad jag förstår så är det en ny TV modul som gäller. Vet någon var man kan köpa den, vad kostar den osv..? | |
| Kolla på ebay | |
|
Om jag förstår Dig rätt så har Du idag TV i bilen och vill kunna titta på den under färd. Om det är så behöver Du inte byta TV-modulen. Det räcker med att Du köper en adapter som får systemet att att tro att bilen står still. Du hittar mängder av dessa på t. ex. eBay för ca. 1.000 kr. Allt eftersom det analoga nätet släcks ned så kanske Du ändå ska fundera på att byta TV-modulen till en som klarar av både digitala och analoga utsändningar. Fortfarande kommer Du dock att behöva adaptern om Du vill kunna titta på TV under färd. M.J. |
|
| Har BMW egna TV moduler som klarar både analog och digital TV? | |
|
Ja M.J. |
|
|
Kolla här Länk |
|
| Är det verkligen någon vits med att ta bort tv-spärren om man inte har dvd? Jag tycker bilden oftast är halvdan även när jag står still så underfärd lär man väl inte se nått. | |
| Det kanske är så, Men det skulle va bra om man kunde se nyheterna när man ligger i kö på essingen varje morgon ;-) | |
|
mbri: Går det inte så sakta över bron nu för tiden så spärren inte går i? |
|
|
Starre: haha, förvisso. Men spärren går ju i vid 4 km/h och så sakta går ju inte en BMW ;-) /M |
|
|
Med en mottagare som tar emot kanalerna digitalt så blir det en mycket bra bild även under gång. Visst händer det att bilden hackar någon gång, men generellt är det en markant kvalitetsförbättring. M.J. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.