|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har en liten fråga angående 4kolvs brebom oken som sitter på Vissa E38or. Vilka modeller är det som dem sitter på samt mellan vilka år? | |
|
Har för mig ha läst att det är bilar med sk Autobahnpaket som har det. Dock tror jag bara att det fanns att få i Tyskland och finns således bara på importerade bilar. ---- Rasen nicht reisen |
|
| Har för övrigt för mig (om jag inte har drömt) att det fanns något som kallades för Skandinavienpaket iaf till E32 som bl.a innehöll stänkskydd för motorrumet mm, vet någon om det fanns även till E38? | |
|
Bromsoken sitter på 725tds, 728, 730, 730d och 735 E38 mellan 1994 och 2000. _______ //Niklas |
|
|
Ahhh tackar tackar |
|
| Det sitter INTE fyrkolvs-ok som standard på E38:or. De är "autobahn paket" utrustade i så fall. Jag har flytande två kolvs ok fram på min 97:a | |
|
Dom sitter faktiskt standard på dom mindre E38:orna. Dom större 740 och 750 har alltid tvåkolvsok, det finns inte något autobahnpaket till E38. _______ //Niklas |
|
|
Niklas: Är du säker på att det är så, verkar konstigt att BMW väljer 4-kolv på de mindre motoralternativen medans 740,750 får 2-kolvs ok. Om det verkligen är så , så undrar man ju varför. Å andra sidan kan jag bekräfta att jag har 4-kolv på min 728 (importerad av mig),men har sett både 740 och 750 med 2-kolvs ok. Mvh Janne |
|
|
Det är bara att gå in på BMW och fråga så får du det bekräftat. Antalet kolvar betyder inte allt för bromsverkan, 740 och 750 har större bromsskiva på 334x32mm mot 314x28 på dom mindre. _______ //Niklas |
|
|
hej. dom gammla 750 E32orna hade alla 4kolvsok va jag minns. jag köpte ett par sånna själv å skulle ha på min e34 för nått år sen. dom va ganska stora.. :-) /richard |
|
|
Alla 750 E32 hade inte fyrkolvsok utan även på dom var det tvåkolvsok standard. Till E32 så ingick fyrkolvsoken i autobahnpaketet. _______ //Niklas |
|
Scheckheft |
Hej Jag kan bara bekräfta det Koni skriver; E38 725tds, 728, 730, 730d och 735 har 4 kolvs ok. Mvh Scheckheft |
|
Okej det förklarar saken ,jag har alltid trott att skivorna var lika stora. Mvh Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.