|
|
|
|---|---|
|
Tja mitt larm på min E36 328 har slutat att fungera totalt. Trodde det var batterierna i dosan men dem e nya. Vad kan det vara för fel, vart ska man börja fel kolla mm... Tacksam för svar... | |
| ps jag har cardgard. | |
| CarGard* | |
|
Allright, blinkar den alls i vindrutan? Kan du få någon som helst reaktion från larmet? Om så inte är fallet, kolla säkringarna till larmet, kan antingen vara i säkringslådan eller direkt på kablarna till larmet, då får du nog leta upp larmdosan och se om du hittar säkringarna. Jag satte min under ratten och även säkringarna sitter där, vart enklast så, så det är väl inte omöjligt att fler gjort så. Är nu dessa hela och larmet vägrar blinka i vindrutan eller reagera då får du nog öppna upp dosan och undersöka. Mitt larm pajja en gång, men jag tycker om att pilla & grejja så jag slet upp mitt larm, då hade en kopparbana gått sönder på kretskortet, så då skarva jag med en liten kabel och lödde fast, full funktion igen :) Det går spara mycket pengar bara man vågar pilla & peta lite.. :) Lycka till och håll oss uppdaterad. |
|
|
Tja, det var ingen fara med larmet. På nått sätt hade det nollställts så det enda jag gjorde var att koda om det så funkade det =) ciaoo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.