|
|
|
|---|---|
|
Min verkstad har bytt både fläktmotstånd och styrenhet för klimatanläggningen men jag får inte upp värmen i kupén. Motortemperaturen är helt OK, man hör att fläkten går men det "blåser" inte in någon varmluft. Har försökt koppla ur alla olika inställningar och styra kliman manuellt men det fungerar inte. verkar som om någon själl har låst sig. Är det någon som råkat ut för samma sak och har hittat en lösning? Mvh Anders | |
|
Har du automatisk klima, i så fall har du fem motorer som styr luftflödet i kupén: 1. Motor för ventilationsspjäll 2. Motor för frisklufts-/cirkulationsspjäll höger 3. Motor för frisklufts-/cirkulationsspjäll vänster 4. Motor för avfrostningsspjäll 5. Motor för fotutrymmesspjäll Det skulle då kunna vara motor 2 och 3 som som bara styr i friskluft, vet ej riktigt funktionen hos dessa. De övriga tre vet jag dock bara styr luften upp, mitt och ned av/på. Hur är det, kan du höra friskluftsspjällen röra sig och öppna upp efter en tids körning då bilen kommit upp i temp? Annars, kan det vara vattenventilen som ej släpper igenom varmvattnet, det borde ju vara enkelt att känna på slangen som går från denna till värmepaketet, om den blir varm (det skall vara den övre av slangarna som leder till värmepaketet). Dessutom ser jag i kopplingsschemat att vattenventilen skall vara säkrad med säkring 62 så den kan du ju kolla först! Tänkte man kunde testa lägga ut kopplingsschemat som bild på min bilblogg, men det blev för dålig upplösning och gick ej att läsa så den kommer via mail. En liten bild på vattenventilen ska nog gå att få med, ska testa! / Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.