|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Min varvade 6400 ungefär vid 230 knyck,kanske skulle kunnat fått upp dn i 235 innan varvstoppet,dom som åkt 245 kan ju haft några anorlunda hjul på kanske?det påverkar ju mätaren! D är fegt o släppa gasen! |
|
| Andra hjul påverkar hastigheten, men inte mätaren... | |
|
påverkar det inte mätaren??????om hastigehten ändras på grund av ändrad rullomkrets hur fan ska hastighetsmätaren veta det???dn har ju fortfarande samma varvtal fast hjulen är större lr mindre o snurarr med en annan hastig het,hastigehts mätaren påverkas visste,byter man hjul stämmer dn inte D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Självklart ändrar sig hastighetsmätaren om man sätter på för små jhul, men varvtalet borde ju öka lika mycket. 245km/h borde vara en omöjlighet om man inte kör utan varvskydd? Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
jag menar hjul och inte jhul........ =) Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Min gör runt 240 (+1-2) (rak väg varvstopp i). Har 15" ALU. |
|
|
En 325:a gör 233km/h då går varstoppet i, om man inte chipat och tagit bort det då kan den ju gå fortare, Å den som säger att en sedan är snyggare är ju sjuk.. En styilad coupe´ är ju så jävla snygg... BMW rules Johnny puma |
|
|
Hej. Själv har jag den lilla kombicupen BMW 316 konverterad till AC Schnitzer S3 2.1 Motorn är inte klar, inredningen saknar också detaljer, men till våren ska den stå klar. Visst har BMW lyckats med hela E36 serien? Alla karosserna är snygga Compact (!) Coupé och Sedan. PowerKjell |
|
Alpina Johan |
325 e36 är ju riktigt trötta tycker jag, 8,0 är nog värken över eller underdrift från bmw:s sida, sen är det ju faktiskt olika från bil till bil även när dom är nya från fabrik.. kvaliten varierar min vinter bil: Honda civic 1,6 16v 109 hk med sportfilter och rensad cat drar e36 325 med liten mariginal |
|
.....men sen så är det en sleten riskokare också.... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Grabbar grabbar. Har ni glömt att touringen är snyggast..... :-) |
|
|
Alpina Johan: det har jag grymt svårt förns jag ser det,vart bor du?skulle vara intressant men ett litet race =) D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Tur att BMW tillverkade M3 som sedan(limo), annars skulle jag nog ha köpt en annan bil,eller kanske en M5! M3-97 |
|
|
Jag har haft både sedan, coupe och cab. Cabben är ju i en klass för sig själv, odiskutabelt!!! Sen är ju coupen bra mycket snyggare än sedanen. Grymma linjer i coupen, men detta förutsätter förståss lite styling vilken bilmodell man än väljer. En original ser ju katastrofal ut!!! Utan tak är trots allt skönast!!!! 320i -86 320i -91 325ci -93 328i cab -96 |
|
Patte |
anmärkningar ang om sedan är snyggare i jämförelse mot cupén så är det så att cupén är bra mkt snyggare, och då säger en del att man inte kan skjusa folk utan att kliva in o ur när folk ska in och att det är trångt där bak, men va fan man kör väl i inte i baksätet?? cupén är bra mkt bättre.. ska ha en sån, p.s M3 E30 karossen är bra mkt snyggare än E 36 m3 men d ä min åsikt... |
|
Jag har också bara kommit upp till ca 230 med min! det är vad som BMW skriver också! fast då var jag intre i närheten av varstoppet ca 5000 tror jag!! |
|
|
De e klart de ska va coupe! 240km/h på mätaren är inga problem. De gäller bara att hålla plattan i mattan en stund. O sen är en e36 ingen failjebil som man ska ut o åka med familjen heller! sickan |
|
|
hmm, har man 230 på mätaren vid 5000rpm så är det en väldigt stor felvisning eller så är annan bakaxel monterad.......... Eftersom den skall göra 233 vid 6500rpm Mvh Patrik 325i -92 |
|
jarlhov |
Tänkte bara påminna er som diskuterar om coupe' eller sedan är snyggast att BMW hadde en reklam innan "om du inte vet varför en två dörrars är bättre så köp en fyrdörrars" ///Micke |
Alpina Johan |
Bjale_racing: Jag bor i klippan/skåne...har kört från 2 st på gatrace i klippan, båda har sportsystem+ filter. vi tävlar 202m illegalt varje tisdag kl21.00 antager gärna din utmaning om du inte bor för långt ifrån MVH Johan (Alpina B3, Civic 1,6 16v) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.