AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.034

BMW 325 snabb?

Sida 1 av 3
Am
95
Amit
BMW 320-92
hej jag undrar hur snabb BMW 325 e36 är från 0 till 100 km/h........jag tänkte nämligen hämta en sådan från tyskland..dom är riktigt biliga där....

TACK

MAN SKA LIGGA FÖRST!
0-100km/h på drygt 8 sekunder
Toppar 233km/h enligt min manual

Mvh
Patrik 325i -92
Am
95
Amit
BMW 320-92
Är det cupén?? den är inte så snabb isf.......

MAN SKA LIGGA FÖRST!
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Det är den visst det! Se modellguiden här på sidan

Mvh
Carsten
Ha
152
Hasse
BMW 320 Cab -10
7,2 s.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

7,2 var nog o ta i lite. Pratar vi om Coupé eller sedan så är ju sedanen lite snabbare pga lägre vikt. Väldigt marginellt iof..
7,9 enligt min manual står det iaf.

Mvh
Anders S.
Am
95
Amit
BMW 320-92
så du menar att cupén är slöare än sendan modellen!!!!`???

Amit

MAN SKA LIGGA FÖRST!
0-100 på drygt 8 sekunder?
ligger väl runt 7,5 sekunder som bäst skulle jag säga.

"rak 6:a Ja tack"
Andreas
BMW brukar inte direkt överdriva sina prestanda uppg. man kan säkert fila siffrorna en halv sekund.

BMW ROCKS
sweborn
tänk på att det är sedanen som BMW tävlade med (vridstyvare), så den är coolast. Coupen är för glidare...

/Niklas
Ha
152
Hasse
BMW 320 Cab -10
Jag sade 7,2 men det är ju lögn, jag tänkte på 328.
7,9 skall det vara.
to
19
tomwest
116i coupe -09
Nån som sett en 4-dörrars sportbil, coupen ser defiinitivt sportigare ut än sedanen, sedan = gubb-bil!

Freude am fahren
Hallå!

Jag skulle inte kunna påstå att sedanen är en gubb-bil. Bmw´s 3-serie är ju mer av den sportigare modellen i Bmw´s program. M3-Limo skulle inte jag kalla gubbig iallafall. Rätta mig om ni tycker jag har fel, men enligt mig så är 3-serien (Sedan) en av de sportigaste Bmw-bilarna.

Tack för ordet!

Mvh Tobias
Sedan = Skitsnyggt! Jag är SÅ trött på alla coupeer. Smaken är tydligen som baken....

Att BMW tävlade med fyrdörrarsmodellen beror snarare på att reglementet så föreskriver. I a f om du syftar på BTCC/STCC.
dancer
Coupe regerar för fan 1000000 gånger snyggare än sedan..........

Jens
Am
95
Amit
BMW 320-92
Själv så tycker jag att cupén är snyggare än sedan modellen fast det är ju olika till personer.....

Amit

MAN SKA LIGGA FÖRST!
Jag hade en 325i coupé en gång i tiden med jamex filter och sportavgas. den gjorde 0-100 km/h på 6,9 enligt Bilsports mätning!

Har numera en M3 -97 med avsevärt mer kraft.
Har även haft en m3 -94 som jag komprossor konverterad i Norge, där kan man prata om prestanda. Men som med allt annat här i livet så vill ju alltid mycket ha mer, så en kompressor/turbo konventering på min M3 3.2 kanske kan lugnt ens fartbegär för en stund. Svara görna om ni vill ha ett och annat råd av en gammal BMW räv!

Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Dom gör fan på bra mycket snabbare än 8 sec!!en som kan köra bra tror jag kan få ner dn runt 7,5 om inte bättre!!!Cupen är ju klart dn sportigare med bara två dörrar ,men tycker linjerna stämer bättre på en sedan!!sen att min är sedan hör ju inte hit :-)

D är fegt o släppa gasen!
Munchen:
Har bilsport fått ner en 325:a till 6,9sek med enbart sportluftfilter och sportsystem?
Vad är de bästa 0-100 tiderna du sett/fått med en 325i?

325i är lätt den piggaste bil du kan hitta med 2,5litersmotor i samma prisklass.

"rak 6:a Ja tack"
Hur kul är det med en Coupé när man måste hoppa ur och in hela tiden när man har folk i baksätet? Nej tack, då väljer jag 4 dörrar. Visst ser Coupén fetare ut, men inte för att jag bryr mig. Och om det är 0,1 sekunds skillnad mellan Sedanen och Coupén så tror jag knappast det märks, det är nog mer så den som har minst soppa i tanken som vinner 0-100........

Mvh
Patrik 325i -92
Tänkte på en sak till, många säger att dom kört i tex. 245km/h på hastighetsmätaren. Nån här som gjort det och vet vilket varvtal som är då? Varvskyddet går väll i vid 6500rpm även på femman eller?? Isåfall kommer jag bara en liten bit över 230km/h på mätaren..... Någon som vet?

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.