|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en kompis som funderar på att köpa en USA importerad SUV. När han frågade om servicebok sa säljaren att det inte finns något sådan motsvarighet i USA. Stämmer detta? Tack på förhand | |
| Jag har iaf sett amerikanska serviceböcker för BMW, Saab, Volvo och x antal amerikanska märken. Möjligt att de slutat med det nyligen, men det har jag mycket svårt att tro. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
bullshit, jag har importerat en BMW från USA och den hade defintivt servicebok. den såg lite annorlunda ut, men fanns likväl med bilen. sedan finns det i USA något som heter "carfax", som ska funka som en databas för allt bilen har varit med om. kanske är värt att kolla upp. fast det är så nytt att, om jag har fattat det rätt, en 2-3 år gammal bil inte finns med. mvh Johan |
|
Carfax är inte så nytt, fanns redan tidigt 2001 när jag köpte bil där. Dock har jag inte koll på vilken information som man får i detta. På de flesta begagnade bilar man tittade på så stod det på lappen i rutan att Carfax var ok. Här Länk kan du läsa lite mer om detta. ___ //Ulf |
|
|
Tack för svaren. Jag skall vidarebefodra detta till min kompis. Så om BMW har service bok i USA så bör även de andra märkena ha det? Bilen vi pratar om är en Dodge Durango. |
|
|
Bilar i USA har servicebok, men jag har aldrig sett en som varit ifylld. Vid försäljning kollar de flesta amerikaner på carfax. Carfax innehåller all information du kan tänka dig och är mycket bättre än en servicebok. Det står hur bilen varit registrerad, var den har gått, alla garantireparationer, alla garantier, hur många ägare, när den bytt ägare etc. Om bilen varit med om någon olycka står det vilken gata, om polisen varit tillkallad och vilka skador bilen fått (generella saker typ skada front). En sökning kostar 20$, en månad med fria sökningar kostar 25$. |
|
|
Carfax gäller from 1981 eller 1982 nånting. Innan man började med leksaksbilar i stor skala alltså. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.