|
|
|
|---|---|
| Hej. Har hittat en 318is -90 i hyffsat skick men det finns ett fel, kamkedjan är slapp och måste bytas, även spännaren fick jag höra av en mekaniker. Nu är det så att avgasvärdena även är för höga och jag vill veta om dom blir normala när man byter kedjan och spännaren? Vad jag har hört så ska det fixa till sig då man byter det, har jag fått rätt information eller felaktig? Tack på förhand! | |
|
Hur långt har den gått? min har just gått 29300 mil och jag bytte kedja för 800 mil sedan. Jag har hyffsat ny kedja och även spännare, men fick ändå för höga HC värden på tomgång för en månad sedan. Har du "fel" värden, fast väldigt nära, kanske, kanske det kan hjälpa lite. Ofta när det rasslar så räcker det att byta spännare, betydligt billigare och enklare att testa. byt då till spännaren från M3 med 3.2L motorn. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| Okej, taskigt läge att värdena fortfarande kan vara höga, vad ska man göra åt det i så fall? Den har gått ca 17000, hade tänkt köpa helt ny kedja och spännare. | |
|
Tjaa... Slangar har en tendens att läcka, tomgångsmotorn kan kärva, är det fler/andra värden så är ju lambdasensor en felkälla. Men det kan också vara så illa att min topp/motor behöver en rejäl renovering, jag har kört bilen 7700 mil på 2,5år och då har även bankörning, konbanor och ganska hård körning ingått. Har den inte gått mer än 17 så skulle inte jag köpa kedja utan att först bytt spännare och testat. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| Okej, den här har bara gått på landsväg, normal körd. Ska se vad jag får för pris, tror han ville ha runt under tio :) | |
|
under 10? låter nästan bättre än sant om den är i bra skick i övrigt, i.m.h.o... Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| Det är nya bromsar, spindeleder, bra däck, sommar på alu, 17000 mil enda felet är kedjan, gått så i två år, slapp och låter om den typ. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.