|
|
|
|---|---|
|
funderar på en kombi, 5-serie. har idag en 540 iA -94 som gör mig bortskämd med V8ans smidighet, kraft, tysthet och mjukhet. en sagolik maskin som gör det svårt att krypa ned i motor framöver. frågan är när jag snart ska byta; ska man ha en 528 iAT E39 eller en 540 iAT E 34. den nya 540 touring blir ju mycket dyrare så den har jag nog ej råd med även om jag mer än gärna vill....den nya 5-serien är ju fräschare, modernare, säkrare mm mm vilket talar för den, men den gamla V8an är fortfarande oslagbar. en 540 kombi fr 95-96 går ju att få rätt billigt, vilket är ett klart plus. har ni några tips, rekommendationer, för och nackdelar med dessa alternativ???? tacksam för lite synpunkter. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
E39 är en bra mycket modernare bil, men har du åkt 540 så räcker det nog inte med en 528 för att du sak bli nöjd, men komforten är ju ett lyft det är helt klar E34 är ju en bil som funnits länge och känns en smula "gammal"även om det är en fin bil. Provkörde en E34 535 för 14 dag sedan kul bil för billig peng. I måndags en 540E39T-98, visst helt klart en märkbar skillnad på drag mot min 528 men tycker själv det räcker för svenska vägar med en 528 ,som ger en helt annan ekonomi om man ska ha den som bruksbil. 528 är en fin maskin det också ,oslagbar prestanda kontra bränsleförbrukning. Även om jag har ett hjärta som bara vill ha en V8 efter en del amerikanska sådana som passerat. Nya 530 är nog inte så dum ger ett visst sug efter 40hkr mera.Inte så stor märkbar skillnad mot 540 kan jag tänka mig men ändå inte en V8. MVH Hasso med 01-optik-9,5 |
|
Gjorde för 4 månader sedan "klassresan" nedåt när jag bytte 528iT-98 till en 540iAT-95 för att få känna på V8:an. e34 är helt klart en förra generationens bil med tanke på klimatanläggning, vindbrus, chassi, inredning,....... Men, V8:an är värt det även om 528:ans motor är bra. Skillnad i bensinförbrukning i Sthlms-trafiken är ca 0.2 liter/mil. Summering: Nästa bil blir en e39 540! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.