|
|
|
|---|---|
|
Har precis pratat med tillverkaren och det går inte få tag i kolfiber matta som är lika bred som huven så den lösningen som finns är att lägga en skarv någon stans, förslags vis mitt på huven, Vad säger ni om det? Mvh D:son | |
|
Finns din tillverkare i Asien eller? Hör med Svenska Tanso i Jönköping Tel. 036-36 85 00, de sägs vara en av de större i Sverige på industriförnödenheter inom grafit och komposit. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Vad innebär det att lägga en skarv?? Något som syns, eller bara sämre styrka just där?? Om det inte syns kan man väl lägga skarven på tvären över huven så kanske den knöglar sig ungefär som en plåthuv vid en ev krock.. /Caspar |
|
|
Har precis varit i kontakt med en kolfiber leverantör. De bredaste kolfibermattorna på marknaden är 1250 mm. De finns med en tjocklek mellan 200g till 600g /m2. Priset för hel rulle (100m, 1250mm bred) är ca 200 per m2 200g och ca 275 m2 per 600g. Skarvarna är inget problem då han ändå absolut rekommenderade oss att ha mer än ett lager dvs två. Det man ska tänka på är att lägga skarvarna omlott. Enligt honom finns det ingen tillverkare i världen som kan leverera mattor så huven slipper skarvas. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Ni som ska köpa huvar ska väl lacka de i bilens färg? Då borde det inte spela någon roll om det är en skarv eller inte, kommer ju inte synas. En annan femma om ni ska klarlacka kolfibern. Hade inte ekonomin varit så ansträngd just nu, hade detta varit ett intressant alternativ. mvh ///Andreas |
|
|
Lite information, finns 1500mm bredda kolfibermattor, det är vad tillverkaren skall använda. Självklart blir det med än ett lager kolfiber och skarven kommer läggas omlott, det kommer inte påverka hållbarheten över huvudtaget utan kommer bara bli en smal lite mörkare rand mitt på huven. Skall man lacka spelar det igen roll, jag kommer åka med min klarlackade och kan leva med skarven då det inte påverkar utseendet negativt enligt mig. Mvh D:son |
|
|
Låter alldeles toppen. Min skall givetvis lackas i bilens färg så det spelar absolut ingen roll. Hur ser det ut tidsmässigt? Tidigare pratades det om mitten december, håller det? Känns som om tillverkning i Japan & frakt hit tar mer än 1-2 veckor.. Jag har tid hos lackverkstan (vissa andra jobb också) i mellandagarna så jag skulle gärna se huven här innan jul. /Caspar |
|
|
som det ser ut nu p.g.a av strul med kolfiber mattan som tillverkaren inte hade räknat med kommer nog i huven i mitten av januari. Hoppas inte detta ställer till med för stora bekymmer för någon, jobbar så mycket jag kan med att få huvarna till oss så fort som möjligt. Mvh D:son |
|
|
Det går ju inte att trolla fram grejer så jag förstår att det blir en försening. Helt ok, tack för att Du ger besked så jag vet hur jag skall planera. /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.