AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
836

Nu har jag bytt stiften i bilen ..

De som satt i bilen såg inte allt för jävliga ut men vissa av dem var brunbrända upp på porslinet inte mycket men i allafall ?? varför??? och tycker i allafall att den gav lite bättre respons vid gaspådrag ... nu är det bara oljebytet kvar +filter+ termostat

Bimmer
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
TJA!
Om tändstiften var matt bruna så allt är som det ska!
Dom ska se ut så efter ett antal mil men om ytan är glansig så beror det på överhettning dvs du gasar för mycker (respect!) eller så tänder den i fellägge...

// Grabber

Hej grabber menar du nu på elektroden att den skall vara mattbrun.. dom såg ok ut men jag menar att själv porslinet eller självast isoleringen var brun det vita porlinet .. hoppas du förstår vad jag tänker på nu typ där NGK + vilket värmetal det är

Bimmer
Blev desutom överraskad aver att dom såg så bra ut eftersom mina avgasvärden visar på att bilen går på en fet blandning.. trodde dom skulle vara svarta.. sen såg det ut som att den förra ägaren inte hade bytt stiften samtidigt.. men nu bytte jag ala på en gång så som man skall göra

Bimmer
Mitt jäkla tangentbord är kaiko tror jag .. jag kan stava men det kan man inte tro

Bimmer
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Om det är din V8a du pratar om så beror det på att det blir lite olja i brunnarna, det bränner fast på det vita porslinet som blir brunt.
Ok tack för svaret .. nu sitter det i allafall fräscha stift och snart till helgen kan jag komma in i ett garage så jag får byta olja filter och termostat

Bimmer
Me jag måste ju säga att attans så jbbigt det var att byta stiften trångt och jäkligt man står illa usch nästan ryggskott

Bimmer
Har bestämt mig för att fixa ett bättre verktyg för att lossa stiften kanske inte passa i verktygslådan men vadå så man inte behöver svära sig ve och förbannelse bara för att byta dem

Bimmer
Gold
Mitt stift på 6ans cyl var brunt upp på porslinet, berodde på i mitt fall att det kom in fukt/vatten i hålet. Droppade igenom spolmunstyket på huven när det regnade ute. Har inget "bullerskydd" under huven så det droppa lägligt ner vid sidan av kåpan och ran ner i hålet.

///M arcus
an
255
anma0572
520dA Touring -12
Hur ofta (mil) byter ni stift i era bilar?

Anders
le
234
leszek
BMW 535 -88
Det beror på vad man har för motor. Jag känner att 2000 mil är MAX MAX för min 3,5. Den älskar stift...
JA men nu är det gjort oi allafall bytte motoroljan idag också sköknt det var väldigt tur jag gjorde det för den så vedervärdig ut... kör nog bara några månader innan jag gör nästa olja byte

Bimmer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.