AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.704

Motorn till spolarvätskan fungerar ej!

st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Har en kompis som har problem med att det inte kommer någon spolarvätska på rutan.
Kontakterna till motorerna kan väl bara sitta på ett sätt? Dvs, dem två som sitter på spolarvätskebehållaren under halvljuset.
Kan det vara som så att det är relä:et som är kass?
Kände på något relä när han tryckte på spaken och kände då att det klickade i ett relä.
Hade ingen möjlighet att mäta på kontakerna om det kom fram ström eller ej till dem.
Går spolarvätskefunktionen på LKM? Vi bytte LKM:en för ett tag sen då hans ena halvljus inte fungerade som det skulle.

Tacksam för svar.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
På min kan man iaf inte sätta kontakterna på mer än ett sätt. Förmodligen är det väl pumpen som gått. Har han spolare till lysena också? Testa isf den pumpen. Annars tar du ström från något annat som fungerar o sätter på pumpen för att testa den. Hade samma problem, var skit i kontakten samt att pumpen var totaldöd. Blir lätt så när bilen inte används under vintern. Men har 4 pumpar totalt i min bil så kunde ta en från spolningen på lysena, göra rent kontakten och sen var det problemet ur världen.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Mätte igår på sladdarna och konstaterade att det inte kom fram någon ström till pumparna.
Är det någon som kan säga vilket/vilka relä:er som ska bytas.
Finns endast tysk instruktionsbok och där hittar jag ingenting om vilka relä:er som är till vad.

Tacksam för svar.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Länk

Kolla där, Har för mig att man kunde låna något annat relä för att kolla eller bygla nåt men kommer inte ihåg. Kanske bäst att köpa nytt.
Visa användare
93
Bogge
325iA Cab -94
320i Sedan -91
Jag har samma problem på min. Vart sitter relät på en E36a? 320 Sedan -91.
Vore tacksam på svar eftersom det inte fungerat hela vintern, man ser inte ett s**t ut genom rutan.

---
I'll catch you on the flipside! /Bogge.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.