|
|
|
|---|---|
|
Som sagt. vad behövs göras förutom att få i motorn (e30 320 -89)? samt vad tycker besiktningen om detta? Någon som vet? MVH Victor Bergman Victor Bergman, Linkoping World Of Wheels BVS, västerås | |
|
besiktningen blir no inte så jetteglad, sen kan ja tänka att det behövs växellåda samt kardan o motorstyrningen. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Jajja såklart kabelpiskan åtminstone. Växellåda å kardan tänkte jag prova så länge de håller men möjligt att man måste tillverka adapter mellan låda och block? Så man måste regga om bilen eller? ingen som bytt från 4cyl till 6cyl borde ju vara samma grej? Victor Bergman, Linkoping World Of Wheels BVS, västerås |
|
|
Växellåda från din nuvarande motor passar ej på en S14 motor om du inte fixar adapter, men då är det nog lika bra att ta en gammal låda som passar på en M30 motor. Har för mig att dem passar på varandra, men är inte riktigt säker på det. Du lär få regga om bilen, säkerligen måste du även byta bromsar också. |
|
|
Varför göra det krångligt när lösningen är mycket enklare än så?! Sälj din bil och köp 320is istället, då har du s14** (kommer inte ihåg riktigt vad den motorn heter.), visserligen är den bara på två liter och 190 hk men det duger ändå! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
stansth: bromsarna har jag nog redan grejjat. Abbe: haha aldrig att jag säljer min bil, då är ju hela meningen med bilbyggandet borta, jag tycker iaf om att skruva för man blir så stolt när målet är uppnåt :) kanske man till och med har nåt som absolut ingen annan har! Victor Bergman, Linkoping World Of Wheels BVS, västerås |
|
|
som sagt så passar inte din gammla låda mot S14 motorn utan addapter, låttare att ta nån låda från nån M30 motor (eller orginal M3) sen så tror ja inte att besiktningen blir så klad, måste troligtvis regga den som ombygt fordon för att få igenom den lagligt. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Är det jätte besvärligt att regga som ombyggt fordon eller är det som en vanlig besiktning? kan tänka mig att dom ska hålla på att räkna på hållbarheter och bromsar osv. eller? Victor Bergman, Linkoping World Of Wheels BVS, västerås |
|
|
du behöver minst byta motor drivlina bromsar och hjulupphängning har ja förmej, ta kontakt med SRFO besiktningsman som bor närmast dej så kan han no svara mer korekt. mvh Erik JAkobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Jag fattar! :-) Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.