|
|
|
|---|---|
| Vart hittar jag kuriosa som tex hur många e32 735 som gjordes med manuell låda. hur många som gjordes i svart med manuellåda mm? Vill mao ha E32 kuriosa hur många som gjordes mm. 8) | |
|
Av din/min modell "GB31" så byggdes det maximalt 15900 exemplar från mars-1986 till juni-1992, till det ska läggas ett antal högerstyrda "GB32 och GB52" Nordamerika modell "GB33" samt bilar utan katalysator "GB51" som alla har andra chassinummerserier än "GB31" som bara den har 3 olika. Länk till lite tillverkningssiffror... Länk som bara visar alla manuella tillsammans. 401st "GB31" tillverkades i februari 1987, hur många som är Svart 086, är det mycket värre att få fram, till det behövs troligtvis utrustningslistorna från alla 735: or, men så mycket kan jag säga, dom flesta Svarta är Diamantsvarta inte Svart 086, som jag gillar bättre, 086 ser inte grådaskig ut, utan kolsvart;) Mvh Stephan |
|
| Inget fel på Diamantsvart. Grådassig blir den bara då ägaren är lite grådassig i skallen. Är den svart så ser det den ju ut som alla andra svarta bilar. | |
|
Håller inte alls med, Diamantsvart klassas många gånger som mörkgrå, så direkt svart är den inte, men smaken är delad, jag var dock mycket glad över att 735: an var Svart 086 och är inte alls glad över att 520: in är Diamantsvart, Delfingrå hade jag valt på en E28: iS, av dom tre färger som fanns att tillgå Mvh Stephan |
|
|
Min bil är Diamantsvart och i reg. beviset står det mörkgrå. I t.ex starkare dagsljus är den verkligen grå och inte svart. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.