AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.502

Värde på 316i -97?

Tänkte kika om någon här på forumet kan tipsa om vad en Bmw 316i Compact årsmodell 1997 kan vara värd?

Har följande utrustning:

AC
ABS bromsar
Servostyrning
Centrallås
Elspeglar
Elhissar
Yttertemperaturmätare
2 x Airbag
Alu-Fälg
CD-Stereo
Skattad och Besiktad
Svensksåld

Glömde skriva miltalet.. Har gått ca 12000 mil...
30-40 tusen kronor.
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Tror nog hamnar på en liten bit över 40 om skicket är bra. Compacterna verkar stå sig rätt bra.
Okej, tack för svaren...

Kikade lite på den här --->

Länk

Tycker dock att priset ligger på tok för högt... Vad tycker ni andra?

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Kolla här Länk om det kan hjälpa dig. Köpte själv en compact för dryga veckan sen. Mycket sympatisk liten rackare!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Gissar ett slutpris runt 35-40kkr.
Okej, värkar som om bilen skall hamna runt kanske 40-45 000 kr... Men liksom vad säger man till en som säljer bilen, o angett ett så högt pris? Man kan ju itne direkt komma dit och säga, äh du får 40 000 kr för din bil, eller?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Vad vill han ha för bilen?

Jag menar, vill han ha 65kkr så blir det nog dålig stämning om du vill betala 40kkr. Finns ju drösvis med begbilar så det är knappast den sista compacten du kommer stöta på!
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
35-45 tusen kronor kanske.

MVH//Anton

BMW - Der Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
jaken: Han vill ha 59kkr för den... Tror faktiskt att han blir rätt sur om jag kommer dit och säger, äh du får 40kkr för den... Men den ser ut och vara jäkla fin, ialla fall på bilden..
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Avvakta då, när han märker att responsen inte är så bra så ger han väl med sig. Ögonlocken var inte så fina, kräver ägaren en så hög summa för en sån snikmodell så förutsätter man att bilen är en orginalare.

Hur som helst kanske bilen är ytterst fint skick, jag vet ju inte. Men beg. marknaden är överfull, dessutom är e36 en rätt så kall modell, att inte tala om compacten som är närmast iskall. Något bra lär du ju hitta, annars är ju coupé ett alternativ? Mkt vackrare i alla fall.
Tonic! Jag äger en Compact sedan 2 månader, mkt nöjd. Tyckte jag gjorde ett fynd, 316 -96, 1 ägare, 8900 mil, mgrön metallic, ac, elhissar färddator, larm cd-stereo, v-hjul mm. mkt gott skick. Begärt pris var 48k. Ringde och pratade med damen som ägde den.Hon prutade t. 40k direkt på telefon! Gav 38k i slutpris. Det som är dåligt är slutdämparen på avgassystemet och slitna sommardäck (bakhjulen). Tror faktiskt att jag fick bilen riktigt billigt. Är nog svårt att köpa en likadan för den summan.
Är mkt nöjd med bilen, känns mycket fräsch och tight.
Klart bränslesnål och allmänt ekonomisk.
Tycker Du gör rätt i att köpa Dig en Compact!

Ringde på den här... Länk
Bilen är importerad, och saknar servicebok enligt säljaren. Kan inte direkt va något seriöst med den bilen... Mätaren kan vara manipulerad m.m..
Vem skulle vilja betala så mkt pengar för den?
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Vår vil är också importerad och saknar servicebok. Verkar dock vara ordentligt skött ändå. 2 ägare en född 1933 och en 1961.
Det enda vi har bytt är bakvagnsbussnigarna. Kanon fynd :D
Ett tips är ju att kolla på slitaget på ratt, pedaler mm

MVH//Anton

BMW - Der Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Tonic:
Den första du länkade till för 56' kanske också är importerad?
Regskylten ser ut att ha den nya typen av skylt och det är ingen garanti men det brukar stå svensksåld i annonser när det gäller BMW om den är just det.

Se bara till att kolla historiken väl.

//Stenback
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Hej!

Jag köpte i september en 316 compact som då gått 7600mil, en ägare, svensksåld och absolut fullservad med all historik, iskall ac, färddator, m.m.
Jag betalade 48000:-, men hade nog kunnat pruta lite tilll. Trots det känns det som en mycket bra affär, bilen luktar ny fortfarande och är mycket trevlig att köra. Jag tittade på ganska många bilar innan jag slog till på den här, och det jag kom fram till, var att det verkar finnas många bilar som inte alls är i det skick som ägarna verkar vilja få en att tro. Mitt råd är att hitta en bil som är fin och kanske betala lite extra för det exemplaret, det brukar löna sig i slutändan. Det finns trots allt en hel del bilar att välja mellan.

Mvh Johan.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

groze:
Välkommen i Compact-familjen.

Jag tittade också på en del bilar innan jag slog till och som du säger är det många som överskattar skicket på sin bil. Nu köpte inte jag en i samma skick som din. Se Länk
Jag är nöjd och hoppas du blir det också!

//Stenback
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Tack så mycket!

Jag blir bara mer och mer nöjd med bilen för varje dag som går. Imorgon bär det av på en riktig långresa. Ska till Saxnäs och hälsa på min far. En sträcka på ca 85 mil enkel resa.

Det är iof en chansning men är det möjligtvis din bil jag brukas se parkerad i storvreten, tumba ibland? Alltid nytvättad och fin.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

groze:
Min bil är inte tvättad sedan i oktober och jag har aldrig parkerat i Tumba.
Chansningar kan inte alltid slå in =)

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.