AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
921

Hur ser en slitagevarnare ut?

Hur ser dessa ut monterade? Misstänker att min högra fram är kass är som en vajer som sitter upptill på oket som är sliten. Kan det vara denna? Någon som har vild? BIlen är en 735 -87.

/Robin
BILD> Länk
Här är en bild. Tagen med en SE Z800i så den är kass (ser ut som man fotat titanic) men som ni ser på bilden så är den en vajer. På andra sidan har den vajern ett hölje. Är detta slitagevarnaren? Braking Linings lyser på min stora färddator.

Frågas Kom
Ja
192
Jan Ek
728 -00
Det är en kabel som slits mot skivan när beläggen är nästan slut.
Länk

Nr 9 i länken

Bara att köpa ny om det varnar.

Mvh
Janne
Jan Ek> du är min riddare ;) hehe det är den som verkar sliten! skönt ska byta dessa nu så slipper jag den hemska brake linings kanske? Någon som vet hur dessa bytes lättast? Sitter de med en kontakt och i/mellan beläggen? Bara plugga ut kontakten och dra ut belägg(beläggen?
Ja
192
Jan Ek
728 -00
Eftersom den varnar lär du ju byta beläggen samtidigt, annars är det liksom ingen ide.
Köper du nya belägg och ny givare så trycker du bara i den nya givaren i det nya belägget. Obs det är bara en givare i framvagnen.Men sen sitter det en givare till i bakvagnen fast på höger sida.

Enkelt om man vet hur man byter bromsar, annars finns det kanske någon bra förklaring i gör-det-själv listan.
Jan Ek> beläggen verkar bra känns som den som bytte de inte slitagevarnaren.
Ja
192
Jan Ek
728 -00
Det kan vara ganska mycket belägg kvar när det börjar varna.
Så det kan "se" bra ut trots att det varnar, men om givaren ligger i höjd med beläggen så är det inte mycket att välja på tyvärr.
Om du inte vill chansa och köra utan varningsfuntionen.
Mvh
Janne
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Av din bild att döma ser beläggen nog så slitna ut. Så om du bara byter varnare och inte belägg, lär röda lampan tändas första gången du bromsar. Byta både belägg och varnare. Om det inte är så att sladdarna till varnarna är paj...

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Länk

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Min idé är själklart att byta belägen. billig försäkring 8)

Nybliven E32 ägare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.