|
|
|
|---|---|
Abbelille |
Jag har en BMW 540iT -95:a Den går fint men, när jag bromsar in och kör långsamt (under 30 km/h) så rycker det, bilen låter lite konstigt, och det kan skaka rätt rejält när man står helt still. Gasar jag på så försvinner det. Någon som kan veta vad detta är?! mvh abbe |
| Kolla membranet längst bak på insuget, ganska vanligt att det är defekt när gången blir orolig på tomgång och lågfart. | |
Abbelille |
Okej, veckans "blonda fråga": Vart sitter det?! Under plastkåpan på toppen??! Hur ser det ut?! mvh abbe |
|
Ta bort plastkåpan, då ser du insugsröret. Det sitter längst bak på denna mot torpedväggen, det var fem år sedan jag bytte det på min dåvarande bil så mer detaljerat klarar jag inte av att beskriva. Jag har läst nån tråd här på forumet som tar upp just det här men kan inte hitta den nu efter en snabbkoll. Kanske finns nån annan här som kan ge en mer fackmannamässig beskrivning, eller!!!!!!!!!!!!!!! Kolla även upp tändspolarna/tändhattarna som också kan ge upphov till ryckig gång. |
|
|
Ja om du söker på membran på "sök inlägg" får du upp en massa ledtrådar Bimmer |
|
Abbelille |
Okej, ska kolla detta. Tack för tipsen!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.