AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
514

Kombinera originalstereo med växlare (samma fabrikat)?

Hallå!

Går det att koppla ihop en BMW Originalstereo tillverkad av Philips, med en Philips 6-cd-växlare (som det inte står BMW på)?

Stereon är en sån här: Länk och växlaren är från 1997 (vet ej benämning). Båda är ju tillverkade av Philips och man tycker ju att de bör att kombinera väldigt enkelt?

Hur fasen gör jag annars, måste jag köpa en BMW-växlare? Går det bra med vilken som, bara det står BMW på den? Hilfe!

Mvh,
Kalle

M5:an: Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Kolla om anslutningarna passar , annars finns adaptrar som gör att olika märken fungerar ihop med original radios.
Anslutningarna som ligger där idag är inte original, utan anpassade till SONY. Det är inte så bra att anslutningen mellan stereo och växlare följer någon sorts standard?.

Måste jag byta kablage oavsett vilket?

Tack för ditt svar, Hewi :)

Mvh,
Kalle

Bilder på enheten som jag tänkt koppla ihop med en CD-växlare av något slag... : Länk

Mvh,
Kalle

Om det vore så väl att det fanns blott en standard för detta med växlarstyrning t.ex...
Även om Philips bygger stereon till BMW så sker styrningen via BMW:s I-buss, och detta använder så klart inte Philips i sina egna växlare. Om det finns nåt interface/adapter som fixar detta vet jag tyvärr inte.

FP
Ulke
Hej!

Prexis som Folke säger (lita på honom), så är bmw:s huvudenhet inte direkt kompartibel med Philips vanliga produktutbud av växlare. Bmw:s apparater tillverkas på "licens>" av philips i de nyare (slutet av 90-talet) bmw-modellerna med ljudpaket.

Växlaren kan möjligen gå att köpa genom philips, eller deras återförsäljare eller möjligtvis att man kan få tag i någon sorts interface som justerar nivåer och signalkommandon mellan apparaterna.

Det säkraste och egentligen enda raka är att köpa växlaren genom Bmw, alternativt begagnad.....

mvh Ulke
Tack för svaren, får jaga en begagnad BMW-växlare känns det som :-/ Då måste jag alltså även byta ut kablaget mellan växlare och huvudenhet?

Då kommer nästa fråga... kan jag ta vilken BMW-växlare som helst?

Mvh,
Kalle

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Växlaren skall kopplas in på vänstra nedre kontakt stycket baktill på din radio så har du inte sådan kabel fördragen behöver du även köpa en sådan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.