|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
bjoerck, du har så rätt. Tänk om vi hade möjlighet att helt sluta köra bil en månad. Sverige skulle väl gå i konkurs… /Fredrik |
|
|
Fredrik M: Det vore den mest effektiva manifestation som skulle gå att genomföra. En bilfri vecka. Alla medborgare skulle sköta sina dagliga sysslor men utan bil eller lastbil. Samhället skulle bli fullständigt lamslaget direkt och staten skulle på sikt bli ruinerad. I glesbygden skulle inte folk ta sig till sina arbetsplatser eftersom ingen kollektivtrafik finns. I storstäderna skulle kollektivtrafiken per omgående kollapsa. Företagen skulle förlora stora pengar på grund av utebliven personal samt leveranser. Dagligvaruhandeln skulle kollapsa. Effekten skulle bli enorm. Det paradoxala är att det är detta som är de styrandes budskap. Att minska transporterna med bil. Om alla bilar och lastbilar för evigt parkerades så har regeringen med samarbetspartier nått sina mål. |
|
|
Clubsport E90 = 231hk E46 = 204hk (tidigare 184hk) E46 finns fortfarande att köpa som coupe, cab med dieseln på 204hk. |
|
|
Tog farsgubbens nya 330xd touring(e91?) äckel automat men ändå... han har även kvar sin gammla bil 330xd sedan automat (e46).. till en början tyckte jag e46:an hade skönare ljud var lite sportigare.. men efter gårdagens åktur så har jag radikalt ändrat mig!... Bilen är lömsk.. han är hemsk när man trampar plattan i botten.. det är inte de 231 hästarna som är imponerade det är vridet, 500 Nm vid 1750 varv/min. Bil jäven accelererar till ca 200 sen går det tungt..vidare Kan bara säga att BMW har lyckats igen /Strengbohm Free your mind, E30 Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel! |
|
| clubsport, 204hk-dieseln är en nedtrimmad version av 218hk-dieseln som fortfarande används i X-bilarna. Anledningen till att man sänkte effekten med 14hk och vridmomentet med 100nm var för att spara E46ans drivlina. 218hk-dieseln ersattes sedan av den nuvarande på 231hk. | |
| *90nm mindre, inte 100. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.