|
|
|
|---|---|
|
Någon som är haj på hur man byter spindelled vänster yttre på en E30 -89 Verktyg, svårt..osv?! Biltema: 79:- Mekonomen: 300:- MVH | |
|
Titta på "sök" det står mycket om byte av, enbart spindelbulten eller hela länkarmen. Nisse |
|
Hälge |
Barken: Glöm det, vad du kan göra själv är att ta bort länkarmen. sedan lämnar du bort själva pressjobbet till en mekanisk verkstad. Glöm allt vad som heter maskinskruvstäd,mm. Det funkar ej. Det måste pressas dit med åtta tons tryck. Dessutom MÅSTE spindelleden monteras dit exakt rätt. Det finns markeringar att gå efter. Är du smart byter du naturligtvis båda två (inre och yttre) på samma gång när länkarmen är borta. |
|
Ja, jag har läst lite å förstått att det är nog bäst att lämna in den på verkstad.. Men jag tänkte bara höra, Är det någon som har erfaranhet om Biltemas (79:-) spindelleder? Duger dom? eller är det helt bortkastat..Mekonomens? (303:-) BMW:s (1135:-, inkl "arm") MVH |
|
| Ta en funderare innan Du lämnar in den på verkstad för att byta lösa spindelleder i Din befintliga länkarm. Hur lång tid tar det för verkstan att byta 2 spindelleder i en länkarm kontra att byta komplett länkarm? Verkstadspris - 1000kr/tim... | |
svintoleffe |
Hälge Där har du faktist fel, det behvöes inga 8 tons tryck för o pressa ditt en, det kan man göra i skruvstäd om man vill. Jag talar av egan erfarenheter, sen har vi en press där mina föräldrar bor. Vad det gäller, o få ditt den, så kan man göra på många olika sätt, man dels pressa ditt den, men man kan även göra en fuling, oså sätter man ditt den så långt det, sen skruvar man i, den, det funkar med. Länk Bimmern MVH Leffe |
| Eftersom komplett länkarm kostar c:a 1000 kr på BMW är vinsten minimal med att byta lösa spindelleder om du inte har möjlighet att pressa själv. | |
|
många olika svar fick man väl.. Men igår så fixade jag allt..en kompis som hade en press, vi pressade ca 5 ton Sen vare bara å skruva dit länkarmen så vare klart! 79:- kostade det mig..Ska in å besikta den på måndag så är det klart! :) |
|
Hälge |
Hoppas du satte dit spindelleden med markeringen vänd åt rätt håll ? Annars rör sig leden åt fel håll. (då beter sig bilen mkt mysko) |
|
jag vet inte om han pressade i den med nån markering.. Men bilen beter sig inte något annorlunda nu än innan.. Ska besikta om den imorn! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.