AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
705

Bytt ventilkåpspackning men...

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Howdy yall!
Har nyligen bytt ventilkåpspackning men fick se här om dagen att bilen läckte olja. Hissade upp den och såg att den läcker i bak på vänstra ventilkåpans underkant vid den stora "gummiflärpen" i packningen. Hur hårt dragna skall bultarna vara? Kan de ha dragit åt dem för lite? Tror ni jag behöver köpa ny packning och göra om jobbet själv på vänster sida, eller räcker det med att dra åt lite?

DANNE
Min bil:
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är vanligt att bultarna sitter löst, när jag bytte på min 530 var det en hel del som satt löst. det kan sluta läcka om du drar åt dem lite men det kan också vara det att packningen har skadats under montering eller att du helt enkelt inte skrapade rent anläggningsytorna tillräckligt och inte fick med alla gamla packningsrester.

Jag får kika i mina papper och se om jag kan komma fram till hur hårt bultarna ska dras.

___
Min Bil-Blogg: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag har kollat i TIS och det står faktiskt inte hur hårt man ska dra dessa bultar tyvärr.

___
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag hittade en pdf fil som kan vara av intresse för dig, jag mailar över den till dig nu.

___
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Tack så länge Mugge. Ska kolla om några är lösa. Annars köper jag ny packning och byter. Förövrigt var jag med när meken bytte packningen och han var väldigt grundlig. Får se i morgon...

DANNE
Min bil:
Länk
sätt lite packningslim mellan så löser det sig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.