AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.683

Halvljusautomatik och språk har jag fattat rätt

na
394
nasse
528i-98
När jag sökt på inläggen en 528-98 ska man alltså lämna in på bmw för att för att dom kan programera om dessa gejor
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Japp iallafall när det gäller ljuset så måste man programera ljusmodulen för att du ska få halvljus på nyckelvredet.

mvh
na
394
nasse
528i-98
Tack för det snabba svaret kontaktar bmw imorgon är det någon som vet om dom kan göra det med språket också är inte så bra på tyska
ca
17
car1
530 -01
Ljuset e inga problem, värre är det dock med språket om den är importerad.... Kan få den på Engelska men då ändrar sig mätarställning och trippmätare till Miles istället för km

Race
Om du redan har bilen inne för försvenskning, kan du fråga efter paketerbjudanden som åtminstone BMW i Västerås erbjöd mig på min förra bil. Du kanske vill ha fler saker åtgärdade på en gång. T.ex kodning av nycklar.
sl
137
slhap
530Da Touring -02
car1> gäller det E34 också, att den ändrar till miles?

no brains, no headache...

fingerspitzgefühl!
ca
17
car1
530 -01
På min förra betalade jag drygt 550kr för att programering av halvljusautomatik och omkodning av nycklar, avstod dock från att byta språk eftersom jag ville ha mätarställningen i km. Men som ovan beskrivet är det billigare att göra allt på en och samma gång då dom tar betalt för att "koppla upp" din bil

Race
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
???
Man kan ju själv ställa om mellan km och miles, km/h och mph, L/100km och miles/gallon i färddatorn!
ca
17
car1
530 -01
Isf. hade inte BMW en aning om vad dom pratade om........

Race
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Av Theanders i Lund fick även jag beskedet att om man ändrade språk så skulle Km räknaren & trippmätaren visa miles.
Jag är själv sugen på att ändra men vill naturligtvis att mätaren ska visa Km.

ca
17
car1
530 -01
Och det var på samma ställe jag fick exakt samma info. så jag tror faktiskt dom har rätt!

Race
na
394
nasse
528i-98
Halvljus automatiken skulle kosta 750 på Carlsson bil örebro men språket det visste dom inget om det blev km eller miles
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Fakta:
1. Min är ändrad från tyska till engelska av Theanders.
2. Min sambo är från USA så vi brukar ändra mellan km o miles rätt ofta i OC'n.
3. Trippmätare och "totalräknare" visar km.
na
394
nasse
528i-98
Hur och var ändrar du mellan miles och km
På min E39 kan språk och miles/km ändras i Navigationsdisplayen under Einstellungen. valen är dock begränsade till tyska och engelska och efter att en kamrat entuastiskt ropat, "Fan det är ju som att höra Kraftwerk" så var saken biff. Aldrig att jag byter bort min tyska flickvän som emellanåt utbrister i förförisk tyska som "Auf der E18 bitte geradeaus fahren".
ca
17
car1
530 -01
*lol*

ok, men skillnaden är att du har navigationen vilket jag också har. I den kan man byta alla värden själv men det går inte på original stereon i de äldre bilarna!

Race
Ach du meine Güte! Jag tänkte mig inte för. Helt rätt, alla BMW-bilar har inte navigation så jag missförstod problemet. Åter bevisas det att BMW är en djungel för den okunnige.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jag har inte NAVI. Men jag kanske missuppfattar vad ni vill här? Ändra till miles på trippmätaren går inte, men km/h, l/100km och distance ändrar man genom att trycka BC, sedan t ex Cons1, Dist osv och då dyker en knapp upp med enhet, t ex MPG (miles per gallon), MPH etc.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.