|
|
|
|---|---|
|
Har en e36 coupe -92 och säljaren hävdade att bilen har krockkudde. Kan dock inte se nån märkning, varesig när man slår på tändningen och tittar på instrumentpanelen eller på själva ratten. Är airbag standard på E36 -92? Nått annat sätt man kan kolla detta på? /mr B | |
|
ABS och Airbag standard, VANOS på 320i/325i från 1993 enligt modellguiden. 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
Tack för tipset. Således borde jag inte ha airbag och ABS, men nu är det så att jag har ABS-bromsar och frågan är om det även är airbag. Kan man se det ratten om det är airbag? Den är tre-ekrad och helgjuten med tuta i hela "centrum stjärnan". /mr B |
|
|
Är det inte standard så är det väl ett tillval och borde finnas i utrustningslistan... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
ABS blev standard från 1992 årsmodell på alla BMW, airbag var tillval, dock rätt vanligt åtminstone på E34 i Tyskland, lite mindre vanligt på E36, men alls inte ovanligt. Bild på airbagratt till tidiga E36: or, den enda originalmonterade 1992, det gick att få en sportratt med airbag som eftermontage... Länk och som tillval ett kort tag till 1994 årsmodell, bara? Men står det inte SRS på ratten, har du inte airbag, dock kan ju ratten vara bytt, det finns ett antal personer som tar bort den, oftast dom som behöver den bäst, festligt nog. Mvh Stephan |
|
|
Här är en ratt med airbag, som nämnt ovan står det SRS på den. Länk Bilen är en -93:a |
|
|
Timur och Stephan 735i Tack för länkarna. Jag har en exakt likadan ratt som i Stephan 735is länk, med en karakteristisk "bula" som sticker upp i mitten. Dock står det ej SRS, men jag utgår från att den är orginalmonterad -92. Vilket innebär att det finns airbag på bilen. Tack för hjälpen!!! /mr B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.