|
|
|
|---|---|
|
När man kör på ettan eller tvåan och släpper på gasen blir det ett ryck som inte är särskilt behagligt. Samma sak när man gasar på från att ha motorbromsat. Gissar på glapp i drivlinan, men var? Finns det nåt generalfel på e36:orna? Vad kostar det att årgärda isåfall? /mr B | |
|
Menar du nu att du släpper upp/trycker ner gasen skitsnabbt för i så fall är det inte konstigt händer nog mer eller mindre på alla bilar och alla växlar bara det att det märks mindre om du har på 3, 4, 5 än 1, 2. Alltså du har mer kraft på 1an och 2an än på 3, 4 om du säg kör i stan i ca 50km/h därför blir motorbromset/gaspådraget lite "vildare" Ja det beror på drivlina men behöver nog inte vara glapp i den testa och gå på mjukare på gasen innan du trycker fullt likadant när du ska motorbromsa dvs om du är ute efter mjuk åkning. Be nice. |
|
|
När jag hade det felet var det tjuvluft från skarv mellan topplock och insugsrör. Nu är packningarna bytta och det blev 90% bättre. Det lilla som är kvar jobbar jag på ibland. Troligen är gasspjällskontakten inblandad. Jag har haft ett inlägg om det tidigare, och skall skriva om det när jag har fått ork att rota i det lilla felet som är kvar. Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.