|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Har ingen //M bil men jag har deras kusin ;) måste skriva av mig jag oxå... Under vintern skall Alpinan fixas till lite... - Byta till org speglar. - Byta stötdämpare runt om, original. - Byta ventilkåpspackningar. - Nya däck fram. - 4 hjulsinställning. - Byta samtliga remmar. - Byta expansionskärl. - Byta emblem och skylthållare. - Lacka om huv, front och speglar pga stenskott. - Byta klossar fram. - Tona rutorna. - Om stålarna räcker så ska jag försöka trycka dit angel eyes lyktorna oxå... |
|
|
Jag har tänkt byta ut mina bromsbelägg till Pagid RS29 och samtidigt byta ut bromsskivorna till nya original och fixa nya bromsslangar. Och sen skicka in fälgarna på renovering. |
|
|
För mig blir det Angeleyes och klarglas-dimmljus. Sen har jag just inhandlat 18" Ace spider, så dessa måste jag skaffa däck till innan balansering och montering. *Vintern är Låååångsam* |
|
| Jag ska åka med min till sälen imorgon för att åka skida ;-) | |
|
1BJÖRN: Kommer hem i början av januari. Då ska vi fixa ett KW coilover kit till dig. Min planering inför vintern/våren är att sälja bilen och börja på ett nytt kul projekt. MVH / Jacob |
|
| Däckbyte för "18" fälgarna (ACE SPIDER) orginalfälgarna samt för de kromade "17" byta sulor bak å kopplingsbyte samt stift fördelarlock å det samt olja bakaxel,låda å motor har redan skaffat det mesta förutom koppling fördelarlock å stift men har feterabatten på BMW ju | |
|
Jag har lämnat in frontspoiler/frontplåten vid grillen/backspeglarna/bagagelucka samt GT vingen på lack. även beställt coilovers/ kolfiberemblem som skall monteras + att jag har ett par Oneblockstrålkastare (krom) som ska på bilen. Bromsskivor samt ok skall även lackas om från den fula röda färg förra ägaren valt till gråsilver. Hmm.. har även haft borta sidokjolar och rengjort under i rostförebyggande syfte samt bytt tätningslisterna som ligger mellan tröskellåda och sidokjol. Allmän omvårdnad som vaxning/skinnbehandling av stolar mm skall också göras.. Allt jag kom på i skrivande stund, men de dyker alltid upp mer efter hand. |
|
hampe m3 |
a_wingard73, coilovers, vilka? Sitter själv o kollar lite på olika kitt, men det e rena djungeln, vill ju inte att det ska bli sämre än org. |
| Jag handlade Koenigsport av stylabilen.se... Jag vet inte hur de förhåller sig till andra som ligger runt samma prisklass. svårt att enbart gå på vad andra säger eftersom de kan variera stort. Vissa tror ju bilen är en banracer bara för att den är stenhårt, vilket inte behöver vara positivt. Förhoppningsvis blir man nöjd med resultatet. finns de några som köpt dessa till sin M3 får ni gärna beskriva lite va ni tycker! | |
|
Vill gör en massa. Tittar på den, smeker den.... älskar min Z3 M a.k.a "Bettan" :) sedan går jag in igen och är hel nöjd med bilen 8)=) . för att inte glömma bort bilen under "The Dark Times" så har jag identiska modeller av bilen runt om i huset ;) med samma färg förstås (Estoril blå) hehehe... Kanske borde skaffa mig lite affisher på't en s.k. foto tapets vägg ;) Näää måste köpa den där jävla hardtoppen så att jag kan komma med på Banträffarna ;) Någon som kan tänka sig att sälja sin hardtop M Z3 Estoril blå... meee giv good money for it ;) Snabb affär inget trassel... CA$H Kåmprände! //Rop |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag har nog hunnit med det mesta jag hitills kommit på under hösten. Kommer säkert massa nytt under vintern när man flyr ned igaraget och sätter sig bakom ratten,lutar sig bak i de kalla buffelskin sätena sluter ögonen,börjar så smått drömma sig bort sedan vaknar man upp ien sånär som våt dröm med handsvett,blötprickig insida av vindruta pga egen immitation av den så goa 6 :ans övergång vid 4500rpm. När jag tänker efter ska jag nog fira jul där ;-D |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.