AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.220

Vad har ni för planer för era M-bilar under vintern?

Sida 2 av 3
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Olof: Varsågod=)

1Björn:

"Det går utmärkt att bara köpa H&R fjädrarna lösa och montera direkt på orginal fjäderben."

Jag är inte så haj på hjulupphängningsbiten men är inte ett fjäderben = en stötdämpare med en fjäder lindad runt sig / gemensam infästning? För på BMW sa de att följande saker behövs:
Fjäder bak x2, stötdämpare bak x2, fjäderben fram x2.

Han sa inget om att man kunde köpa delarna till främre fjäderben separat.

Men jag behöver nog byta hela kittet ändå för en orginalfjäder borde inte fungera så bra med en stötdämpare som är gjort för en 40mm kortare H&R-fjäder.

Jag är fortfarande något tveksam till att byta så jag lägger inget bud på ditt fjäderben än =)

MVH

M3:an avställd 20051028, 77871 km - Länk
Grubbe
diou: Gör man allt efter konstens alla regler och betalar sin tull och moms, +montering och allt som tillkommer vid kompressormatning så får man räkna med 140-150 000:- beroende på vad man väljer för koppling och annat. Om man vill ha en massa extra mätare tillkommer detta o.s.v.

Jag berättar helt inte vad jag betalar för mina grejjor, men detta är en fingervisning om vad det kan kosta.

Har du ditt kit hemma?

Jag tänker bara Putsa och sen putsa lite till. :)

Min M3
Länk

BMW CS Nord #6028
1BJÖRN: Ah, blev först orolig att du skulle lacka grillen svart eller nåt sånt ;)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Crisse:

Fjäderben: Länk

Och fjäder: Länk

Det vanligaste är att man monterar av orginalfjädern och sätter på sänkningsfjädern på orginal fjäderben för att spara lite pengar, funkar men är inte att rekomendera i längden.
Så har du orginal fjäderben på nu så ska du bara behöva byta fjädrarna fram istället för hela pakatet med fjäder och fjäderbenet.

Montera av fälgen och se om du hittar ett artikelnummer på fjäderbenet och kolla det på länken ovan så får du fram om det är orginal eller inte??

Mvh
Björn

Länk

Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Olof Ovenholm: Lacka grillen svart!! Nä fy fan!! =)

Mvh
Björn

Länk

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
M-Roadstern ska få en diffusor från G-poer likt denna Länk samt G-power luftfilter.

Sen blir det till att göra en ordentlig rekond/polering längre fram innan bilen ska ut på vägarna igen.

Blir även ett nytt batteri till våren och vem vet kanske ett nytt avgassystem också:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
1Björn: Mer än vad jag visste.. =) Tackar!

M3:an avställd 20051028, 77871 km - Länk
Gu
14
Guntix
520i -72
M535i -80
M5 Cecotto -91
318is -90
För egen del letar jag efter en bra 3,6 motor till min senaste M5a för utbyte, plus allt vad det för med sig: byte av alla slangar, koppling etc. Har ju inte kört den än, så det ska bli spännande....

Den andra gjorde jag så mycket med i somras, så det blir bara småsaker, byta något glas e dyl...

Varför finns det så lite garageplats när det finns så många bilar?
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
har beställt från norge med montering men med bra mkt mindre pengar än va du pratar om men ja funderar på att köpa en m6 så det kanske inte blir nån kompressor min polare tycker han börjar få litte många bilar i sin samling CL65,M3,M6,mmmmm fattar inte hur man vill göra sig av med en M6 otrolig bil för fan hehe.

MK1
Grubbe
diou: Men då är det ett kit från ESS Tuning. Mitt prisexempel innefattar ett kit från Active Autowerke i USA.

di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
a precis ess tuning

MK1
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Jag bytte olja och filter innan avställning fastän det var gjort för c:a 400 mil sedan, men det är ju lika bra.
Sen fick jag Huven omlackad pga rost på insidan samt tanklockshålet.
Jag tänkte gå över bilen med lackstiftet och sedan ge den rejäl omgång med puts duken samt smörja lädret med BMW's leather treatment, men vilket pris de var på det.
Jag har börjat plocka bort fälgarna på ena sidan och putsat upp dem, det var väl behövligt. Passade på att fixa några trottoarkants ikörningar med, slipade med finslipmaskin och därefter autosol och det enda som som syns är en lite ojämnare klar blank yta istället för feta repor.
Sen funderar jag på att lacka oken i antingen svart eller silver, men har inte bestämmt färgen än, men hammarlack blir det troligen. Kanske svarva till broms skivorna med och putsa till alu navet med autosol. -Ja, och ladda batteriet så man får igång den till våren som nu känns alldeles för långt bort.

Mvh
//Sibbe
m3
164
m3johan
Z3M-99 12.30/179@402
328-98 e46
e36 turbo
det blir ny lack och upputsning av breyton fälgarna.........och kanske lite fippel med motorn vore kul att åka en 11 på 402m med en sug motor utan gas;)

m3johan
dr
13
drulen
528i -96
318is -93
nyinköpt m5

17" vinterdäck o köra
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Detta är vad som händer/har hänt under vintern. Nästa sommar skall det rastas porschar på löpande band. :)

Inredning:
Bur
sparco evo 2 stolar
bälte 4-p pro racer x2
ratt sparco r345

Motor:
Kolfiberinsug
katersättare

Chassi:
Öhlins fullt justerbara coilovers runtom
x-brace
powerflex-bussningar
H&R justerbara krängningshämmare
fjäderbensstag fram
fjäderbensstag bak

Bromsar:
Fram: Stoptech 4-kolvsok 332*32 mm skivor
Bak: original ok 312*20 mm skivor

Kaross:
kolfiberhuv
glas(kol)fiberbaklucka

Fälgar,däck:
Breyton softline 8*18
9,5*18
Dunlop sp9000 225/40-18
255/35-18
BBS Split 8*17
Kumho ecsta v70A 235/40-17

Keep up the good work!
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Triss: Det är ingen billig runda du ska köra på din bil!

Har du några bilder eller nått på projektet som du vill dela med dig??

Mvh
Björn

Länk

M3artin
Installation av shortshift. Kompressor blir nog en dröm.

M3artin
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Haha, nej inköpet av bilen var den billiga delen. Visst har jag bilder, kommer dock inte åt dem just nu men jag kan lägga upp dem senare i veckan.

Keep up the good work!
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
M5'an skall få nyrenoverade 20" Hartge Nova fälgar med satin-svarta centrum och polerade kanter. - i övrigt är redan perfektion nådd.

540is genomgår en dubbeltransformering - först skall en orginal 540 motor i
(i julhelgen) och på den skall en "halvt-kompressor-kit" variant av M5 kittet tas fram (dvs med 1 Rotrex), med och utan IC.

20" Iforged fälgarna från M5'an skall renoveras upp och färgmatchas för 540is.

Samtidigt fortgår utvecklingen av "dräparen" dvs 5 liter dubbelkompressor herrejösses superduper -motorn där ribban nu passerat 800hp den skall
förhoppningsvis vara i till i sommaren, sen skall drivaxlar och låda få känna på :-)

Mr.Carbon har lovat att ha "CSL" kolfibertaket färdigt till 540is också, samt
åtmistånde en prototyp huv.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.