|
|
|
|---|---|
|
Flashback till E30 M3 någon? Länk | |
|
Mer flashbacks till 318is :) ___ E36 325i "CSL" |
|
| jo det oxå, men jag tänkte på den högvarviga 4-cyl motorn och den fina väghållningen =) | |
Ekin |
jag tycker inte man kan jämföra den med en M3 E30.. hellre då 318is.. för att jämföra den med M3 E30 skulle dom nog behövt klämma några hästar till hur den.. för egentligen, inte är 173 hästar ur en 2 liters motor något fantastiskt i dagens läge..Eller? men väghållningen ser ju riktit lovande ut! men jag ser den som en mellanmodell mellan 320 och 325... e de någon annan som tycker att de har blivit för stort steg mellan dom två modellerna? säkert kommer det att kompletteras med kanske 323 eller nåt sånt men nu känns klyftan stor..de e ju iaf 68 hästar som skiljer.. |
|
E90 323i finns ju redan (i Tyskland), så nåt försök att "täppa till" mellan 320 och 325 tycker inte jag man kan se det som. Snarare en ovanlig bil (byggs ju bara i 2600 ex) för den som uppskattar det. /Micke |
|
| Anledningen till att de bygger den är väl att den ska vara homologiseringsmodell för WTCCbilen? | |
|
Micke: Finns det 323 E 90 verkligen ? Jag hittade ingen på BMW s hemsida. |
|
|
BMWbomi: 323i med 177hk finns på vissa marknader, bl a i Sydafrika: Länk . Mvh |
|
| I Norge finns nu även E90 316i med 115hk Länk | |
|
För 307.700, stackars norrmän... Keep Your Distance! |
|
|
E90/E91 finnes selges ikke i Tyskland. Länk "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
|
Nogie: Det finns inga homologiseringskrav längre. Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.