AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
718

avställning 540!?

sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
Hur många ställer av sin bmw 540 till vintern o varför!!? jag tycker det är synd o slita på en fin V8 med salt o slask!!!det är ju en skön känsla när våren kommer o ta ut bilen då utan massa rost mm!!! MVH Micke
Visa användare
94
hogman
540I -93
Min är avställd...

Min bil:

Länk
Min är inte avställd men har inte använts på 2 månader och skall inta användas på ett bra tag, håller på att fixa lite smått och gott :)

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
svenne540; Jag ställer av båda mina 540: is, en ska få sin putsning i veckan, det är bara körningen till garaget som den kommer att få rulla, den andra har redan stått två månader, det sliter för hårt på bilarna med vintern, visst det går att tvätta, men att lägga 1-3 timmar varje eller varann dag, är ohållbart en längre tid, samt det räcker inte att göra så, rosten sätter sig till slut.

Mvh Stephan
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
Stephan735i Håller med dig fullständigt!!! hur man än tvättar så sätter sig rosten ändå! MVH Micke

To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Fasen, jag hittar inget garage under typ 1200kr i stockholm, vill ställa av bilen, men ska den stå på gatan så kan jag lika gärna köra med den.

Surt att det ska vara så j..la dyrt med garage i stockholm eller i närheten.
Man vill ju kunna titta till bilen då och då, inte ställa den i hotahejti typ.

Försöker tvätta bilen så ofta jag kan, har någon tips på hur man kan göra för att undvika rosten mest?
Ska jag vaxxa den igen? efter nogrann tvätt..

Ska man använda avfettning varje gång?

Ciao....

beemoholist
Ol
143
Ola Gustafsson
BMW 330i E93.
Det beror mycket på hur mycket du kör med bilen.

Jag vaxade upp min för en ca 4 v sedsan ordentligt.
Samt jag kör med denna bil varje dag till jobbet.

Så jag tar och spolar den under till i hjulhus och under ordentligt 1 gg i veckan så man får bort salt och skit.
TommyV6: Jag har eventuellt en garageplats utanför stan(endast uppställning ej "mek") som du kan få hyra om det behövs...Maila mig så kan du få mer info.Annars har ju carpark garage att hyra för 500 typ...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.