|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har läst en del om Conforti Chip på nätet, vad jag kan förstå verkar dessa ganska bra. Är det någon som har erfarenhet av dessa? | |
|
Hittade detta på www.roadfly.com bmw forum Hi, I have sent a mail to turnermotorsport.com to buy the Confoti Chip for my BMW 850i'93. I am fron SPAIN, and they answer me that this chip will not work correctly in my car because is configured for US cars, US fuel and US emission systems only. Is there another good chip configured for Euro cars? Have anyone experienced? Thanks. Kör själv med chip som jag köpte av en tysk herre, funkar kanon. Särskilt ihop med v-power |
|
|
Dessa chip verka var bra, lite dyrare dok. Länk Chipet jag har köpte jag på ebay av wokke_2000 verkar dok inte ha några till salu nu. Men han gör dom själv, så om du vill kan du ju kontakta honom och höra. |
|
| Tack Plextor....Du har just sparat både tid och pengar för mig!! | |
|
Gott att man kan va till lite nytta =) Letade på ebay efter snubben som sålde dom chip jag har, men han hade inga till salu. Om du vill kan jag leta fram hanns user på ebay, så kan du kolla om han kan greja mera. Han gjorde dom själv minns jag. Enda "nackdelen" med dessa chip är att du måste köra v-power, men det e det helt klart värt =) |
|
|
Hittade en ny annons på ebay med chip Länk Kör själv dessa och är jätte nöjd, bör dok tilläggas att man skall köra v-power för att det ge max effekt. Har ännu inte gjort mättningar med G-tech när jag körd med v-power, men med 98okt så blev det ca 0.5sek bättre 0-100 med dessa chip. //Christian |
|
|
Jag kan tipsa om Qvarnis: Länk |
|
|
Tack grabbar. Har just snokat upp DigiTec och provar på min 320. Är nöjd med resutatet, så dom får dopa min 850:a med vad det lider! |
|
|
Har försökt hitta något oberoende test av chipps på sugmotor och det står inte att finna! Tippset här med powerchip är dock intressant verkar deffinitivt vara klart seriösast av chippsleverantörerna! Se bara här inklippt om effektkurvor!!!! In order for us to give you specific power improvements and pricing information, please continue on to the next page. By providing your email address, we will email you a comprehensive ten page datasheet specific to your car Men ..... det är leverantörens uppgifter dvs fortfarande inget oberoende test så ta uppgiften med en djvla massa salt! |
|
|
alaska1. Jag räknar absolut inte med några underverk. Men karaktären på min 320 blev trevligare. Den orkar lite mer på låga varv. Vad gäller 850:an så är jag mest ute efter att få ner soppaförbrukningen en aning :-) |
|
|
Räkna med 10-20hk mer på veven. Knappt kännbart skulle jag vilja säga, men den lilla skillnaden + placeboeffekt + minskad bränsleförbr. = värrt det. :) Mvh, Hellboy Länk |
|
| Det som märktest mäst var det eml chipet gjorde, den svarar snabbare på gas nu. Kändes lite mossig innan, som sagt så är ju 10-20hk på veven inte någon direkt kännbar effekt ökning. | |
|
Förbrukningen ned! Du menar kostnaden per mil då! Kör 50% 98 oktan och 50% E85! Du får några hästar till, men det blir billigare mil! Jag har testat en tank själv så och förbrukningen steg ca 15% på landsväg, bilen gick mjukare i motorn och kändes lite smidigare! De flesta som testat talar om ca 10 % mer i förbrukning men det kom jag inte ned i! Drar bilen 1,2 milen så sparar du en bra slant! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.