|
|
|
|---|---|
|
Jag omformulerar mitt förra inlägg ang. denna bil. Ser onekligen intressant ut till det priset, har någon på forumet kollat på den? Har försökt nå säljaren men inte lyckats. Länk Freude am fahren | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Mig veterligen så är BMW som dopnamn inte så vanligt. Börjar man sin relation med köparna med att dölja sin identitet så har man absolut något att dölja. Troligtvis moms- krockvrak- mätarskruv- eller skattefiffel, eller en kombination av flera olika fiffel. Så var YTTERST försiktig, och kolla upp bilen så du är 100 % säker INNAN du betalar bilen. För de som säljer fifflade bilar brukar sällan vara intresserade av att göra rätt för sig i efterhand. Leta gärna reda på "Rolex" eminenta lista om hur det brukar gå till.... Mvh Johan |
|
Det kom fram i en annan tråd att denna bilden var stulen. Huvudannonsen har fler bilder och ett annat pris. Kontantkortsnummer och dold identitet är som Johan påpekar inte riktigt rätt väg om man vill framstå seriös. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Stulen är inte rätt ord, lånad är nog bättre. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
295' är runt 100' mindre än förväntat pris. Marin |
|
Helga |
Säljaren vill nog att du betalar ett par tusen i handpenning innan du ens sett bilen. //Helga |
|
Återkom gärna när du har bilen i garaget! :o) |
|
|
Mina varningsklockor ringde väl också..... Min första reaktion var väl också att priset var 100kkr för lågt, men det kan ju vara ett fynd.. Har försökt få tag i säljaren för att få koll på regnummer/ chassienr. Freude am fahren |
|
|
wendtan: HAr du nå'n länk till den annonsen? Freude am fahren |
|
| Stäm träff vid en polistation och kolla reaktionen. ;) | |
|
Ha ha ha nästan så man vill ringa och kolla bara för att ha det i bakhuvuvdet vid kommande bilaffärer.... Mpower |
|
|
Eller kan du inte komma förbi mitt jobb och visa bilen jag jobbar hos polisen i ###### och kan gå ut och möta dig där kl 16 idag?Ring någon med basröst nu!!! Mpower |
|
|
Favorit i repris: *** IMPORTBILS-KÖPGUIDEN *** 1) Letar upp den billigaste importbilen på blocket.se 2) Köper bilen jättesnabbt 3) Kollar upp mätarställningen EFTER köpet 4) Upptäcker att man köpt en långmilare 5) Blir sur som f*n 6) Gör polisanmälan 7) Försöker lämna tillbaka bilen och få köpesumman tillbaka 8) Får inte tag på säljaren eftersom han kastat kontantkortet 9) Får tag på säljaren som numera bor i Spanien sedan förra veckan 10) Får reda på att säljaren som lurade dig är utblottad 11) Polisanmäler säljaren för lurendrejeri 12) Får reda på att 162 andra pers också blivit lurade av samma kille 13) Ställer dig på plast 163 hos kronofogden i väntan på stålar 14) Får reda på att Polisen har lagt ner utredningen mot bilsäljaren 15) Blir ännu mer sur eftersom allt är helt kört 16) Försöker sälja bilen med riktig mätarställning till underpris 17) Du köper en Saab eller annan meningslös o tråkig bil eftersom frun kräver detta i tron att alla Bmw är som denna, du orkar inte argumentera utan lyder blint. Gör enligt följande istället: 1) Leta upp en bil 2) Kolla upp bilen grundligt, ring tidigare ägare (i Tyskland om den är importerad), kolla garantiservice-arbeten via din lokala BMW-åf, ring firmorna som servat bilen, kolla efter eventuella omlackade ytor (krockad?), gör M-test om du är tveksam m.m. 3) Köp bilen 4) Var supernöjd! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Rolex: Precis vad jag hade tänkt göra (det senare alternativet ). Min fundering var bara om någon redan hade varit i kontakt med säljaren/ tittat på bilen ifråga, så kunde jag ev. bespara mej en resa till 08-land. Om jag nu får tag på säljaren d.v.s. Freude am fahren |
|
|
Här är den riktiga annonsen Länk Jag skrev detta redan i en annan tråd, undrar varför den togs bort? Jag hittar det inte i alla fall - konstigt. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.