AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.039

varför BMW på körskola

Sida 2 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
På min körskola hade man en Audi 100 2.0. Den hade rullat 24 000 mil och hade rattats av körskoleelever sedan den var ny och den var fortfarande inne på den fabriksmonterade kopplingen. Vilket körskolan tyckte var ett bra bevis på kvalitet. Kvalitet eller ej så var den understyrd som bara den, man fick sig en smärre chock när man skulle svänga skarpt för första gången, där gällde det att ratta för att bilen skulle hänga med :-)

jag tycker att alla borde lära sig att köra bakhjulsdrivet, kan du köra bakhjulsdrivet är det inte några problem att gå över till fram-krafsat, en övergång från andra hållet är desto svårare.

___
Min Bil-Blogg: Länk
Själv valde jag i första hand efter vilken bil körskolan hade. Men efter att ha varit typ 5 gånger på den körskolan som hade BMW och ingen personal hade funnits där vid några av tillfällena (och jag väntade läääänge) så gav jag upp.
Så det fick bli en annan körskola där dom hade Audi A3, en rätt kul bil när man fick leka lite.
De få gånger jag körde på körskola så fick jag stå ut med E46 320 eller 325iX. =)
Här i Sumpan finns det många Lexus.. på körskolorna alltså.

Ha en fin..
T
I Västerås finns det en gammal Z3 som används som körskolebil...
Lär vara ganska sunkig vid det här laget då den är en av dom första årsmodellerna och självklart med 1.8 liters motorn!

Keep Your Distance!
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
haha Jag jobbar på volvo och det var nyligen en körskola här som köpte sig en ny S60R som vi satt i dubbelkommando i! hahahaha undra om den går ganska mycket privat å=)
Jag körde en S40 1,9d med slamrig Renaultdiesel under huven... Här i Umeå finns det en körskola som kör enbart E46 320i samt 325xi Touring, gissar att det var där som ErikR körde... :)

//Chrille
pe
75
pershav
320i cab -91
Kanske skulle svara på själva frågan då :)

1)Satt och funderade i bilen häromdagen. Varför är det så jäkla många körskolor (i alla fall i Malmö) som väljer BMW?

Bmw är hör o häpna fortfarande en statusbil. O därför är det bra reklam att köra med dessa bilar. Jag brukar i alla fall titta lite extra när det kommer en bmw körskolebil, o oftast sitter där ju någon ung söt tjej i den också :P
Min flickvän valde också körskola efter bil. O där var det bmw också i hennes tankar :)

Sedan att det har lite med körskoleläraren kan säkerligen också stämma. Dessutom är det bra reklam för bilmärkena så körskolorna brukar få rätt bra rabbaterade priser när de köper bilar. O då brukar ju handlarna slåss lite. Kanske är det så att just i malmö har bmw handlaren ett mycket förmånligt pris till körskolorna o varit framgångsrik i detta...

2) Är det någon poäng med bakhjulsdriften och oerfarna förare, eller är det bara en konkurrensgrej att ha BMW?

Som tidigare, tror inte att det har någon poäng alls för föraren mer än att det är trevligt att köra en bmw :)

Själv körde jag först audi a2 eller va fasen de där "aluminiumspluttbilarna" hette. Var tvungen att byta körskola då jag inte fick plats med föttarn i bilj*veln. Fick nöja mig med volvo v40 1,8i efter det. Men den var i alla fall betydligt bättre än ådin!

God Jul
Länk
Någon som har erfarenhet av Hjalmarson i Örebro, snart dags att sätta sonen i körskola och han är ju präglad på BMW...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Tror ocksa att det ar en konkurrens grej/ marknadsföring.
Sedan sa kör de ju bilarna privat ocksa.

Första körkortet tog jag med en gaskonverterad lada 1300 eller vad de nu heter.
Den merst oergonomiska bilen jag kört. Det gjorde ont att köra bilen! Sakringarna gick i den hela tiden. Mkt skojigt, en upplevelse. Han hade riktigt raggarharig inredning me.... mmm fint

Andra var med en ny a4avant tq som var riktigt pigg. Chippad!?! mkt trevligt.
Fick köra en a3 en lektion men pga min "modesta" kroppshydda sa var det mkt obekvamt.

Valde sjalv inte efter bilmarke. Fanns en skola som körde bmw 316 318.
Valde skolan med bast rykte. Klarade andra kortet med ngra fa lektioner. Snabbt och smidigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.