AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.982

Ang. "bilhandlare" i Tyskland

Sida 2 av 2
Håller med Johan. Vad är det du vill komma fram till med dina undersökningar? Oavsett vad du kommer fram till så måste du ändå gå på han du köpt bilen av. Om han mot förmodan inte har skruvat bilen så tjänar du inget på att bevisa att han är oskyldig. Det är hans jobb, inte ditt.
Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
MEEEEN, jag är snäll och godtrogen! =) Har alltid varit.. Blir väl ändring på de nu förstås.. Man lär ju av sina misstag!

Johan:
Ja, 4-5000 kan de väl kanske vara värt. Vet inte, men de känns som att pengarna ändå snabbt springer iväg om man anlitar advokat/jurist osv.
Man ska ju helst tjäna något på de oxå!

Jag köpte bilen med ca. 12100 mil på mätaren, och enligt DIS stod då LKM på ca. 19700. Vilken rimlig ersättning är möjlig där!? Hörde om ca. 2.50:- / mil.

Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
Johan:

Du säger att, "enligt dina kontakter på BMW", står LKM still tills kombiinstrumentet kommit ikapp. Där måste ju finnas någon förklaring till detta?? VARFÖR skulle de vara så?
LilleJonne:
Känns som att du för tillfället har andra saker att lägga energi på än att funfera på varför LKM står stilla tills den passerat den riktiga mätarställningen??

________
Slippa-bli-blåst-guiden för dummies: Länk
Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
Rolex, nja. Hade ju varit intressant att veta hur långt bilen gått, iom att den i princip skulle kunna ha gått hur långt som helst.

Har iaf fått bekräftat att LKM står still tills kombiinstrumentet kommit ikapp. Har iaf blivit ändrat, så nya 3- och 5-serien är ej så! Förmodligen ej heller 1- och 7-serien..
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hur går det ?

Har du kommit fram till något mer ?

Mvh Jimmy
Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
Hej

Nä, de står ganska still. Är lite smått trött på de...
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
när jag läser dina andra trådar så får jag uppfattningen att det dessutom är rätt mycket fel på bilen. du måste ta i med hårdhandskarna, annars kommer du aldrig någon vart! börja korrespondera med säljaren via brev och kräv att han svarar via brev, det brukar kännas bättre om du som du säger är för "snäll". skit sedan i att svara när ha ringer dig. passa på att skriva "kopia till den och den advokaten", fast se till att ha pratat med en jurist först.
jag skulle försöka häva köpet, för du kommer ändå aldrig att bli nöjd med bilen.

mvh Johan
LilleJonne: Vet du vad jag tror? Jag tror att du inte kommer längre än så här. Den senaste tiden har du haft de fakta du behöver för att gå vidare till Tingsrätten. Du sitter här på forumet och drar det i långbänk istället för att ta det vidare. Du vill ha reda på "allt", men jag tror inte att du kommer mycket längre än så här. Och även om du hittar någon i Tyskland, så är det svårt att gå på denne eftersom processen är att du ska gå på den du köpt bilen av, sedan om den inte är skyldig så ska han regressa vidare själv. Jag hoppas verkligen att det löser sig, så motbevisa mig gärna och ta det vidare. Men det är dags att ta det vidare nu, åtminstone till en advokat eller jurist.
Vad är det du väntar på egentligen? Finns inget mer du behöver göra. Det är inte din uppgift. Du har köpt en fifflad bil se nu till att häva köpet, för varje dag som går dessto svårare kommer det att bli.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.