|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som testat denna eller hört talas om den? Länk Är det bara ännu en hokus pokus produkt eller något som faktiskt fungerar? Om så, hur uppdaterar man mjukvaran m.m.? MVH /Jonas BMW CS #5871 | |
| Jag har testat den! Funkar sjuukt bra och är riktigt smidig. Värd varenda krona enligt mig! | |
|
Jag har samma funktion i min Mitac Mio 269 Och den har dessutom navigator för hela Europa, MP3 spelare och röst som säger till innan extremt kraftiga kurvor, inte bara fartkameror.. Dessutom kan man använda den som Roadbook på roliga vägar. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
>Amullo Vad har du för POI Warner till din 269:a? Jag har bara hittat tyska (bl a) sådana till Mio. |
|
|
Var får man tag på en Mitac Mio 269 och vad kostar de ungefär? Tror dock inte jag behöver den för jag har redan navi och Mp3 i 540in. MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
| Är dåligt insatt i det här men skulle man även kunna använda dom här prylarna att spåra bilen om den blir stulen? | |
|
Mio 269 säljs av många till varierande priser. Länk: Länk Observera att det finns en ny (269+) med snabbare CPU och med bättre motttagare. Den har också ver. 2.0 av programvara och karta. Köper man en 269 nu kan uppgraderingen ingå men kolla för säkerhets skull. Peter_E: Det går inte att spåra med en Mio 269. |
|
| Fördelen med Active GPS är att den endast varnar för kameror i färdriktningen och att den är liten och smidig. Har själv byggt in en sådan lite diskret i min bil, funkar kanon och till et bra pris. | |
|
Jag fixade POI warner och den funkar utmärkt på min 269, även på svenska kameror. Dock bör man uppgradera till version 2.0 på MioMap programvaran, köper man 269+ är det redan fixat. GPS´n har, med version 2.0, även en varning för att du kör för fort. Denna är inställbar så att den varnar dig när du kör ex. 30km/t för fort på en given sträcka. POI warner har som sagt funkat på de kameror jag kört förbi hittils, men om den är skottsäker vet jag inte. Man borde ju kunna kolla alla fartkamera POI´s i administrationsgränssnittet iofs.. Har inte provat det. Har man då en lista på kemaror så kan man mata in deras positioner direkt.. *hummm* Iallfall så funkar navigatorn klockrent och jag skulle varmt rekommendera den till alla som har behov av en Europa navigator. Lite dyr dock.. ag vill minnas att jag betalade runt 5000:- för min. Jag köpte genom tbh mobil, som var någon hundring billigare än dustin. Men som sagt. Den är främst en navigator, dyrare än den varnare som tråden handlar om och jag är faktiskt osäker på om alla fartkameror är med i navigatorn. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
amullo" Varnar din för endast kameror i färdriktnbingen och inte för de kameror på andra sidan vägen? Körde TomTom Go och den varnade för alla kameror, ett jäkla pipande :) |
|
|
Det finns en funktion i TomTom "varna endast för POI i rutten" undras om den eliminerar andra fartkameror än i färdriktningen? I övrigt funkar varningen för fartkameror i TomTom utmärkt, funktionen bygger ju i vilket fall på inproggad Long/Lat osv, frågan är hur varnaren från AD kan veta vilket skåp när det bara skiljer vägens bredd mellan dom? Man kanske räknar på från vilket håll man närmar sig en viss punkt osv? FP |
|
|
Annars funkar radarvarnare bra, den larmar bara när det sitter någon kamera i, vilket det nästan aldrig gör. BMW CS #5206 |
|
|
Inga dörröppnare, inga MV-länkar, inga förlupna radarsignaler i områden med hamnar eller flygplatser osv....? Det pep rätt friskt senast jag testade iaf, efter en tid tröttnar man....) FP |
|
|
Det kommer även nya kameror inom kort där det sitter kamera i samtliga skåp. De är även direktkopplade till Polisen så bilderna skickas direkt samt att det är direktkopplat sabotagelarm på alla skåp. :( MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
|
Å fasiken... Skämt åsido, de är f.ö vid behov aktiva även när de inte mäter fart osv, kollar på regnummer, söker lysta bilar osv. Kommer säkert mera funktioner vad det lider... FP |
|
|
Jag äger en Mio 269 plus. Hittade min på: Länk Fick den snabbt och den kostar runt 3800. Du kommer inte bli missnöjd. Lycka till!!!! /Tobbe |
|
|
Tja! ny här, beställde en Active GPS ganska nyligen. blir spännande och se hur den funkar mvh Jimmie |
|
|
Folke! Kör man i stan piper den nästan hela tiden, men på dom 10 mil jag har till jobbet falsklarmar den bara 1 gång åt ena hållet, och det sitter samanlagt 14 skåp på den sträckan, så radarvarnaren är rätt bra att ha, i allafall än så länge. BMW CS #5206 |
|
|
Ok. Vad jag menar är att man tröttnar på pipandet efter en tid, kan ta veckor eller månader eller ännu längre tid. Men man vet ju faktiskt inte när varningen är sann eller falsk även om man givetvis kan dra slutsatser efter var man befinner sig osv. Jag minns platser mitt ute på vischan där det definitivt inte borde finnas störkällor och jag kollade upp, det är många år sedan. Visade sig att en radiolänk (MV-länk) i en TV-mast flera km längre fram råkade ha sin huvudlob längs med en bit av vägen osv. Dylika länkar är inte ovanliga mellan telekommaster osv, och de blir inte färre heller. En del retar sig på lite ljud vid start av telefonen eller gonggongen i BMW andra kanske inte, vi är alla olika. FP |
|
|
På den modellen jag har finns nåt som heter citymode, då larmar den inte för annat än stora utslag, så man slipper mycket av falsklarmen, men inte alla. Dessutom är det laservarnare i den, och den fick jag testad för nån månad sen, men när dom tar en med lasern är det redan försent, så man får hoppas att lasern ger utslag på bilen framför. I mitt fall körde jag inte för fort, men jag vet i alla fall att den fungerar. Kan påpeka det också att under tiden jag haft varnaren har det inte funnits en enda kamera i skåpen jag kört förbi sen Aprill i år. BMW CS #5206 |
|
|
hej, Jag fick en Mio 269+ i julklapp. Hur och var fixar man detta POI ware? Sökte runt lite på nätet igår men hitta bara en massa konstiga grejor som jag inte fatta något av. /Pontus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.