|
|
|
|---|---|
|
hejsan på er alla. jag måste renovera min motor går bara på 5 cyl och tickar som fan. inget komp på sexans cyl. så jag undra om ni har några tips till mig, om jag ska byta eller renovera motorn? vem man kan vända sig till, om ni vet någon bra o bilig verkstad eller meckare? mvh robin quiksilver | |
|
I ditt fall hade jag nog bytt motor m50 motorn är ju rätt billig just nu, tror du spar pengar på att köpa beggad å byta den :-) problemet när man renoverar en motor är att man alltid hittar mer grejer som behöver bytas,, å då stiger kostnaden.... så försök å få tag i en komplett motor för typ 4500:- så får du ju massa reservdelar över sen ju :-) Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk |
|
|
Finns företag som säljer helt renoverade motorer inkl härva för 13 papp. Jag är utbildad och jobbar som mekaniker, så jobbet kan jag, men tänker ändå köpa ny motor, varför? Jo.. jag ska byta till 325, först köpa motor á 5-6,000 Sen tillkommer alla lager, packningar etc (vet ej exakt pris) Sen bör toppen ses över av verkstad som kan plana och slipa ventiler (har vi inte här, har ej tillgång till heller) Nu har jag nog spräkt budgeten... sen kanske vissa ventiler måste bytas ut osv osv.. Nä, nyrenoverad på pall, bara att lyfta ner.. :) Newbie på BMW |
|
|
Denna hade jag köpt... med vanos å grejer :-) Länk Min förra pärla :-) Länk |
|
|
men måste man inte byta massa andra saker då? om man bytar till vanos. går det inte försäkringen om man har helförsäkring? quiksilver |
|
|
skillnaden är väl att du måste byta kabelhärva å box, men det fick du ju med.. så jag ser inga problem... bränsleförbrukningen minskar med ca 1dl/milen med :-) men de finns andra här som bytt från icke vanos till med vanos, de vet nog mer... Min förra pärla :-) Länk |
|
|