AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
642

Kamkedjebyte på V8:an

ra
125
rawlaw
BMW 540 -93
Är det någon som bytt kamkedja på V8:an? Det rasslar lite på min 540 och jag misstänker att det är denna som börjar bli sliten. Har hört priser på 8.000 kr för byte och är lite allergisk mot sådana utgifter då jag tänkte lägga pengarna på lite roligare grejor. Kan det vara så svårt att byta själv? Finns det någon handbok eller liknande typ haynes? Någon som vet någon billigare verkstad som är bra? All hjälp är välkommen!

RAWLAW
Words of wisdom:
*Second place is the first loser!
*Only the one competing can win.
*If you´ve got it but didn´t bring it, you should have stayed at home.
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6+ AWD -22
Alpina B3 3,3 touring -02
Bentleys Service Manual för E34 (ISBN 0837603196, tillfälligt slut hos AdLibris som varit billigast hittills)innehåller beskrivning av byte av kamkedja på V8:or. Verkar inte helt enkelt, men det beror väl på hur van mek man är.

Mats E
BMWCS 3050
ra
125
rawlaw
BMW 540 -93
Tack för svaret! Kan man beställa den nånstans på nätet och vad kostar den?
Ingen som vet någon billig och bra mek?

RAWLAW
Words of wisdom:
*Second place is the first loser!
*Only the one competing can win.
*If you´ve got it but didn´t bring it, you should have stayed at home.
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6+ AWD -22
Alpina B3 3,3 touring -02
Du kan ju kolla www.bokfynd.nu för aktuella priser. Registrera dig som medlem, sök sedan på ISBN numret i mitt föregående inlägg. Hur det ser ut med leveranstider just nu vet jag däremot inte.

Mats E
BMWCS 3050
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Börja med att riva frontdelen och kolla så att det inte är kamkedjesträckaren. Det är den som först brukar ge sig. Massa gasning vid kall väderlek och motor var enligt min verkstad största risken för att de ska få sig en törn.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.