|
|
|
|---|---|
|
har nyligen köpt 320 90'a.. mrkte att tumgången va lite låg och den / 600 rpm crika ( när den är varm ) en kommpis testade ta bort sladden till tumgångs motorn , normalt sätt sla väll bilen gå ner i varv eller eller "dö" .. mn absolut inget händer .. vekar som det som håller bilen i gång är luftten som den suger in . en kommpis sa att man kunde spreja W 40 spej genom tungångsmotron om den va lite seg så att den smörjs upp .. stämmer detta .. ? men min funkar ju inte verkar det som undrar om det går att få liv i den , tror att det är dyrt att köpa ny Han ställde även gasvajen till mig skruvade lite på dn plastsaken som finns där som man kan regelra gaspeladen väll så den inte "lappar " precis när man kör den den lilla mellan rummet försvann där inget galpp alltså ochnu verkar det som bilen dricker mindre enligt den mätaren som sitter under varvräknaren # den som visar vad bilen dricker när man kör " är detta möjligt ligger på 70km/ h hjämn gas i 5 ans växel så drar den 0.5 cirka | |
|
Tar jag bort kontakten till min tomgångsmotor händer ingenting, för då står tomgångsmotorn kvar i läget den var innan kontakten togs bort. Så låter man då motorn kallna i det läget och startar, blir det problem eftersom tomgångsmotorn står kvar i sitt varma läge. Sätts kontakten i igen då, öppnar tomgångsmotorn normalt och släpper fram den luft motorn skall ha vid kallkörning enl. databoxen. Alltså tas kontakten ur när min motor är igång, blir tomgångsmotorn helt utan styrning, så av vibrationer eller att man knackar på tg-motorn kan motorn både öka eller minska i varvtal. Nisse |
|
|
kan man smörja den så att den går lättare ? för min bil går lågt på tumgång 600 c.a varv när dem är i arbets temp |
|
|
Ja dom säger att man kan blåsa på med 5/56 spray runt där ventilen är. Kolla på "sök". Min går lätt att ändra med fingret. Nu vet jag ju inte om din tomgångsmotor liknar min -87a? Nisse |
|
|
Ta loss tomgångsmotorn och tvätta rent den med T-sprit, inte 5-56. Använd gärna en gammal tandborste och en topz för att rengöra innuti. Se länk: Länk Använder man 5-56 så kommer smuts och skit att fastna i medlet och snabbt gegga igen innandömmet och förhindra att tomgångsmotorn öppnar och stänger, vilket gör att man får göra rent den på nytt igen. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
men han hade ställt min glasvajer med och nu säller inte gasen så himla slapp utan mer späng nu .. stbilarre som detn är på nya bilar och den verkar dricka mindre nu för jag har inte har det onödiga glappet i pedalen är det möjligt ? 70km/h = 0.5 Liter / mil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.