AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.111

Åsikter om färg på bromsok?

ja
101
jayman
E61 525iT xDrive -10
En svart Roadster 1,8 står nu i garaget *äntligen* Tanken med HELA bilen är att behålla den i originalskick så långt det går (svensksåld med hyffsat få mil på mätaren). Dock finns det ju massor man kan göra nu när den är avställd.

Har har du sett över din bils bromsok? I mitt tycke en rätt viktig detalj som "syns för dem som tittar"...

Funderar på svart eller mörkgrå färg (absolut inte röda).
Nån som vet vilken färg de har "original", alltså under all skit?

/Joel
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Målar alltid själv med svart/blank hammarlack och resultatet blir alltid bra, brukar stålborsta oken samt bromskivans centrum sen torka rent med förtuning eller dyl. innan målningen.Skrikiga färger ser sunkigt ut efter ett tag fast det är min åsikt.

mvh
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
På M bilarna är de iaf silvriga..

/Caspar
ja
101
jayman
E61 525iT xDrive -10
Har ju målat bromsok sedan barnsben *eh* :-) men aldrig för att återge en originallook. Har som sagt bara erfarenhet av sunkiga röda, blå, gula osv osv.

Tänkte att jag nu ska vara seriös o hålla en konsevent stil på allt. Till att börja med rätt färg på oken så de matchar fälg och kaross...

Ingen som lagt märke till vad oken har för färg när de lämnar fabriken? Grundmålade? Rent metalliska? Rostskyddsfärg? anyone?

(OT: alla byter ju till vita blinker t.ex. Jag gjorde tvärtom, testade med gula parkeringsljus som matchar blinkerljusen. Må säga att det blev över förväntan) :-)
ja
101
jayman
E61 525iT xDrive -10
Ah, tack Caspar
*3 min*
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Oken på min bil är silvriga. Dock tänkte jag lacka om dem i samma färg och även lacka "m-logon" i sin riktiga färg.

/// Viktor

Mer mos till folket
min hade röda bromsok: Den målades när bromsarna uppdaterades med stålomspunna slangar och nya raceklossar. Men mina öppna fälgar såg dem mycket bra ut.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Min har också röda bromsok, ser bra ut tycker jag.

Mvh Henrik
Z-
23
Z-Fredde
Z3 M Roadster -98 Estorilblå
Mina bromsok är gula. Funderar nu på när jag ska byta fälgar till min estorilblåa z3m om jag ska måla om bromsoken. Vet inte vad bara, silver kanske eller varför inte estorilblå. Jag vet inte.
Några förslag?
är inte gult snygg på den då? låter sjyst...
inte blåa för guds skull ;P
röda, gula, svarta och silvriga tycker jag ser bra ut :-)
Z-
23
Z-Fredde
Z3 M Roadster -98 Estorilblå
Jag har inte sett hur blåa bromsok ser ut. Tänkte bara att det kanske kunde matcha den övriga lacken, men det ser kanske för jävligt ut...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.