|
|
|
|---|---|
|
hejsan! nu har jag äntligen skaffat mig en BMW igen :) denna gången en 325 IA -93 finns dock ett fel som jag ska fixa. Det är en ABS sensor som gett upp. vet någon hur man enklast mäter om? vart och hur man gör det? jag har kollat mekartipsen men där finns det bara anvisning om E39. vad jag har förstått så ska man mäta dom och få ett värde på ca 1Ohm "åt ena hållet" en oändligt åt andra? stämmer det? tacksam för svar.. Mvh / Joel | |
|
1) Bort med hjulet 2) öppna plastlåpan som sladden går in i 3) sära kontakterna 4) Mät på pinnarna som ligger paralellt med varandra (det är 3 har jag för mig) 5) Värdet ska vara ca 1 KILO Ohm, sen om det är 1,1 eller 1,5 spelar inte så stor roll.. ska kolla i Autodata.. så.. det är 650 - 1600 ohm .. så, du har lite att spela på där :) Min vänster fram visade O.L (Oändligt) Köpte en ny på BMW för ca 800 kr, funkar hur bra som helst. Va lite försiktig när du ska ta lös den bara, har du tur kommer den ur spindeln, annars måste du borra ut den, och DÅ ska du akta tänderna på hjulet som den känner av. Ett annat alternativ är att lossa kontaktstycket till ABS styrdonet, då är det föjande: Fram: Stift 30 & 48 samt 29 och 47 bak: 28 och 46 27 och 45 Dock lättare att ta av hjulen tycker jag :) Lycka till m8 :) Newbie på BMW |
|
|
hej! haha jag har fortfarande kvar med problemet! sitter nu och läser innan jag ska ge mig ut i garaget! hittade denna tråden och tänkte "oj vilket utförligt svar" samtidigt ser jag att det är MIN tråd och flinar lite ;) så TACK för svaret magican!!! (bättre sent än aldrig haha) Mvh / joel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.