|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, tänkte sälja min E34 518 i förmån till en E32 730. Någon som besitter en sådan som kan dela med sig erfarenheter av förbrukning och om bilen känns undermotoriserad eller ej? Mvh Filip | |
samke |
e32 730 med sexan eller åttan? bensinförbrukning för båda: 730ia, 6:a 11,8 liter/100 km vid blandad körning 14 liter/100 km vid stadskörning 9,2 liter/100 km vid landsvägskörning 730ia, 8:a 11,3 liter/100 km vid blandad körning 13,8 liter/100 km vid stadskörning 8,3 liter/100 km vid landsvägskörning varför inte köpa en tidig e38 730 (lilla v8) ist, likadan motor som i e32:an med v8:an |
|
Jag hade tänkt mig 6an. Ska jag punga ut för 8an så hade jag klart tagit en -95 E38 istället då det inte skiljer många tusen Mvh Filip Tack för svaret! Obs? Har du mätt själv eller hittat data? |
|
|
På autopowers egen lista över förbrukning så drar en 735 mindre än en 730. E detta sant? Jag skulle påstå att det e några dåliga uppskattade värden då den ska dra 1,16 blandad. En vän till mig hade en 735 i 2 år. Han ska den drog 1.3-1.4 blandat. |
|
|
Har en 730ia 6a och tycker att svaret som samke skrev stämmer bra. /Stallbacka |
|
|
Tyckte visserligen min -92:a drog mindre än ovan vid blandad körning. Jag har fått siffror på 0.9-1.1 l/mil, faktisk förbrukning. AkUsP: 735:an har ju lite bättre bottenvrid så det kan nog stämma. Kollade aldrig förbrukningen 735:an eftersom jag sålde den ganska snabbt. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Men va tycker ni då? Magnus, va säger du om den 735 du hade. Drog den så fasligt mycket. Känner en som haft en 735 o en som haft en 535 o båda snackar om 1,5 liter milen ovasett va de har gjort. Det avskräcker mig lite. Om jag kan köra en 730 på 1,15 liter så tycker jag det helt okej! Help me? |
|
|
Tja...Min 735iA-88 drar enligt färddator'n just nu(sedan ett "hundratal mil") 1,25l/mil.. Brukar "normalt" på sommaren eller under hela "vår-sommar-höst" säsongen ligga runt 1,18-1,19 under lugn "blandad" körning...Enl. datorn då. Många menar att sexan i 730i drar en smula mer än 3430cc motor'n i 735.an.. Kom ihåg en sak bara>>>Det är inte bara förbrukningen du ska fundera på när det gäller valet mellan div begagnade BMW's utan såklart allmänskicket vilket nog måste betraktas som betydligt viktigare än "någon centiliter" hit eller dit. Men det visste du ju sedan tidigare...Ville bara belysa detta lite :) Det där med förbrukningar på "runt" 1,5l/mil låter lite väl mycket,men inte otroligt om dem kör med blyfot hela tiden och bara "blåst luftfiltret rent" som service under alla år ;) Har inte ens med min "busiga" M535:a kommit upp i 1,5l/mil trots många gånger lite mera mil på mätaren än faktisk körd sträcka ;)) Mvh Janne. |
|
samke |
jag har ingen av de bilarna jag beskrev, infon hittar jag på: Länk mycket användbar länk! |
|
samke>>>Bra länk! Men just när det gäller faktiskt förbrukning med likadan körning, så brukar 735.an dra mindre enligt tester som gjorts... Bland annat så drog en 530i-88 med likadan motor som i 730i ganska så precis lika mycket som en tidigare testad 735ia-87 i Teknikens värld med jämförbar körning.. Mvh Janne. |
|
|
Summa sumarum så är 730 eller 735 piss samma. Lite annan karaktär. Då ska jag vidga mitt sökande till 730 och 735 och hitta en i det skicket/priset jag är ute efter! Det enda jag hoppas på är att elektroniken inte strular. Resten av det tekniska meckandet har jag vänner som kan för en billig peng! |
|
|
AkUsP: Jag sålde den till min far och jag vet att den inte drack så mycket. Tyvärr har jag inga siffror, men jag ska fråga honom. Visserligen var denna slut i kammarna, med diesel-sound som följd. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
AkUsP Jag har en 530 likadan motor och den drar stadskörning och kortkörningar uträknat med fulltankningar.. 1,47 normal körning med viss lek. en kompis till mig skaffade en 535 och han ligger väl runt 1.8 dock då med blyfot:=) och mycke lek:=) "Vad är det för fel på häst och vagn?" |
|
|
Min 730 med 6:a drog 1 liter milen till öland fullastad 4 bak knökfullt. rast körning. kortkörningar ca 1.3 IoMan |
|
|
Vet inte varför jag tycker just 7:an är snygg i vit, titta på denna! Länk |
|
| Jag tror den e snygg för det är en lang men fälgar som liknar nya 5-series sortimentet! | |
| Håller med dig ang. fälgar det ska vara krysseker el. liknande. | |
nybeemer |
Min manuella 730 snittar på 11,8. Ren landsväg ca 9 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.