AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.183

Högt lambdavärde

BMW 520 -95 med högt lambdavärde1,23 c0 och hc ligger väldigt lågt den får alltså för mager blandning. Har bytt lambdan och sökt avgasläcka utan att hitta någon läcka.

bg
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Tanka etanol! eller är de bara co halten som går ner då`?
Ja det löser inte problemet

bg
b.
20
b.m.w 540ia
BMW 540IA -93
ingen expert men kan det va för lågt bränsletryck så den inte får nog soppa?..
Nej bilen går klockrent

bg
Ni
114
Nicke_lsn
325 xi touring -06
jag har samma problem på min.. jag har bytt avgassystem och lambdan men värdet blir inte lägre utan det har bara blivit högre för varje gång jag har varit på besiktningen.. är lagomt less på min bil just nu

men kolla efter avgasläckage, det är väl det vanligaste felet iaf

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...Finns en hel del att läsa om detta problem och tänkbara lösningar på forumets fina "sök inläggs funktion"...Prova där..

Annars som direkt tips av mig, så KAN det ju vara läckage i insugspackningarna eller runt ikring insugsbälgarna efter lmm...kolla med startgas där...t.ex.

Mvh Janne.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
örsjö. Har din bil trimchip? Mitt första trimchip i min f.d. 525i -91 gjorde att lambdavärdet skenade till ungefär detsamma som ditt. Med originalchip och senare trimchip fungerade allt som det skulle. Alltså så satt felet i mitt fall i trimchipet vilket senare reklamerades.

------
BMW CS #04839

Min bil: Länk
Ni
114
Nicke_lsn
325 xi touring -06
Davve, vet du om den skickar nått felminne på chipet isåfall??
Visa användare
43
Fredrik Svempa
1602 touring -72
525i Touring -93
Kan också vara ventilerna som är otäta. Ett snabbt komptest ute sluter det i alla fall.

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Nicke_lsn. När jag hade det felaktiga trimchipet monterat så dök felkoden DME-programfel upp på BMW-verkstadens inkopplade dator. DME är databoxen.

------
BMW CS #04839

Min bil: Länk
Ni
114
Nicke_lsn
325 xi touring -06
okej, då är det nog inte det som är problemet på min iaf..

förhoppningsvis behöver inte jag bekymra mig om det problemet nå mer iaf, ska eventuellt byta bil här i dagarna.. har blivit less på att skruva mer än att köra..
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
samma problem på min 520 91,lambdasond och lmm löste problemet så pass så att den gick igenom bes med hjälp av en snäll besgubbe!undrar varför örsjö har valt det namnet?jag bor nämligen i örsjö!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.