|
|
|
|---|---|
| har länge funderat på en bmw e3 men är det nåt att ha..tycker om utseendet på dem... har sett många billiga på blocket men går dem att fixa utan att det blir alldelles för dyrt... | |
|
Här kan du hitta reservdelar till e3 Länk Bilen i sig kan jag inte så mycket om, men det är viktigt att kolla toppen på dem. Se efter om den är utbytt eller om den är renoverad. |
|
|
En länk till Länk |
|
|
Om du hittar en som är rostfri och är hyggligt kunnig på att skruva på motorer kan du nog få en bra bil så småningom. Skulle vara kul om någon vill rädda en E3. Inköpspriserna är ju inte så höga, många delar kan man säkert hitta på skroten. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Suck, nu blir jag nostalgisk. Jag hade en 3.0Si för drygt 15 år sedan men den skickade den stora, dumma älgen till skroten. Fantastisk bil...vilket ljud! "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Fick senaste numret av Klassiker idag, där finns en artikel om E3. Mats BMW CS #5847 |
|
| det enda som kanske stoppar dom flesta är rosten,annars kanonbil! köp gärna en si om du hittar en hyfsad,rejält med ös!!!kolla bara vilken topp som sitter på!vid ett visst datum och årtal kom den nya gjutningen(spricker inte fullt så lätt)pris renoveringsobjekt nån tusenlapp,sen uppåt!!!kul bil eftersom det inte finns många kvar. | |
| vad är det för skillnad på s och si?...(är det insprutning kanske eller?= | |
|
bmw_jerry, Precis, si=insprutning. Hade GÄRNA haft en 3,0 si, sjukt coola vagnar! Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
|
Har precis inhandlat en E3, visst är det nåt att ha. Visst rostar dom, men mycket trevlig att köra. Mvh Geson |
|
| hittar du en till hyfsat pris,köp den,ca 1000kr uppåt gärna en si,helst då med L-jetronic!D-jetronic fungerar alldeles kanon,men skulle det gå sönder blir det svårt eftersom delarna på ett system hör i hop med varandra,annars är det rosten som tar dom,kolla toppen bara!!!finns det nån här som har min gamla 3,0 si 73 ljusblåmet med 5vxllåda??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.