AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
732

I nyckelläge II vad är det som får ström och skulle kunna ge upphov till vibrationer?

Hej,

Som rubriken lyder så har jag ett intermittent problem med vibrationer med min bil. (E38 735i 96 Steptronic)
Det har hänt två gånger att ett ljud som närmast kan liknas vid en motor som har problem att revolvera och som dessutom gör att bilen vibrerar.
Första gången detta hände så hade bilen stått i garage i fem dagar och jag stod i en bilkö som inte rörde sig snabbare än 20 km/h med frekventa stopp.
Ljudets källa verkade att härröra från undersidan på bilen men jag misstänkte att motorn eller automaten hade gått åt fanders så jag rullade åt sidan för att stänga av motorn och ringa efter bärgning.

Av en ren ingivelse så prövade jag att starta bilen när min kamrat hade dykit upp med bogserlina och då drog den igång helt normalt utan missljud.

Nu har det dock hänt igen, denna gång efter en bilkö (igen) på väg upp i ett parkeringshus.
Som brukligt så stängde jag av bilen men märkte samtidigt att ljudet och vibrationerna kommer oavsett om motorn är igång eller ej så länge som nyckeln står i läge II.

Så nu är min stilla fråga, vad är det som skulle kunna ge upphov till dessa vibrationer?
Det enda som jag kan komma på skulle kunna vara bensinpumpen, om returslangen är igensatt så skulle ju ett tryck kunnas byggas upp och då får pumpen svårt att rotera.

Andra förslag mottages tacksamt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.