|
|
|
|---|---|
|
Vad beror det på när kopplingen tar för ljupt,bytt urtrampningslager sa förra ägaren,finns det nån ljustering för detta Mvh Janne | |
|
Det är hydraliskt system vilket innebär att det är självjustering. kanske hjälper att lufta slavcylindern.. |
|
|
Alltså samma som till bromscylindern?jag har ett spel i pedalen på en 3-4 cm kan det tyda på luft,isåfall borde det väl märkas på bromspedalen ochså eller?slavcylindern var sitter den,min första bmw så jag är dålig på detta Mvh Janne |
|
|
Det enda som är gemensamt för koppling och broms är bromsvätskebehållaren. Se till att bromsvätska är fylld till max-nivån innan du luftar och slavcylindern sitter bredvid växellådan/kopplingshuset. På slavcylindern sitter en luftningsnippel (samma typ som på bromsok) där du då luftar kopplingen. |
|
|
hur luftar man slavcylindern (på bromscylindern så pumpar man upp tryck med pedalen och håller tryck när man släpper på luftnippel) måsta man ha några särskilda verktyg till detta(verkstad? Mvh Janne |
|
|
Det fungerar på samma sätt som när du luftar bromsar. 1. Öppna ventilen. 2. tryck på kopplingspedalen 3. stäng ventilen 4. dra upp kopplingspedalen. 5. Upprepa tills all luft är borta. Se till att ha tillräckligt med bromsvätska i behållaren hela tiden bara. Tar den fortfarande djupt efter detta så är det nog bara att börja riva isär. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.