AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
592

Oljeläkage 525tds nån som vet?

we
19
wetman
525tds -92
Min 525tds -92 läker olja som F*N, det är mest grisigt under den
är typ olja under halva bilen, det ser ut att kunna vara olje trågs packningen men de är oljigt ovanför också ser ut som att de har sprutat olja, nån som vet vad de kan vara?
Kan de bara vara oljetrågs packningen??
eller är de nå annat som brukar börja läka på dom?
Mvh Robert

jo
1.001
joakim E
523i touring -00
kan vara rören som går in under oljefilter behållaren brukar släppa iaf på min förra och då blev det riktigt grisigt, ltt att kolla bara känna om rören sitter löst
we
19
wetman
525tds -92
okej jag ska kolla de ikväll!
Visa användare
89
525tok
525Tds -93
på min var de åxå oljerören, bytte bara o-ringarna å nu e de snustort=)
we
19
wetman
525tds -92
Jag tog upp röret till oljestickan och de var inge O-ring där så då fixade jag det, sen tog jag upp den på en lyft och drog åt alla bultar till olje tråget för alla satt löst! och nu verkar den då hålla tätt!
Men har en ny fråga, - Jag vred upp den på wastgaten typ 5,5 varv och de vart ingen skillnad :S visst borde den ladda mycket mer nu??
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
inte utan mer diesel

Börna bör man annars dör man
Visa användare
89
525tok
525Tds -93
visst laddar den mer men den behöver mer diesel åxå för att de ska hända nått...
we
19
wetman
525tds -92
ja men de konstiga är ju att den inte ens laddar mer!
Har en promotech box på den, och när jag ställer upp den så börjar den ju ladda lite mer iaf, men då går den så jävla ryckigt, när man kommer över 2- 2,5 tusen varv så matar den allt vad som går! de går inte att smyga, den sparkar iväg jävligt bra men de går ju knappt att köra den!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.