|
|
|
|---|---|
|
Har en e46 320 touring -02 Tänkte byta från chromeline till shadowline. Hörde med bmw som ska ha 9 000 kr för listpaketet samt ringde till en "icke-bmw" verkstad som jag antar e billigare än orginalverkstäderna (för att fråga om monteringspris: 3000kr eftersom det "är lite piller me de dära!" totalt 12000 kr för att byta dessa smala lister runt om... för de priset får man väl 4st superhypade 18" fälgar med nya däck osv..... ja menar ja ska ju bara byta dessa smala lister, inte halva bilen.... Nån som vet nån kopia-variant av listerna eller är det rent av någon som vill byta med mig rakt av så du får chromeline på din bil! Tack på förhand /v800 | |
| byt bil istället för att börja bända lös massa krafs :) | |
|
jaha.. ja men de är ju mycket enklare.... eh.. Är för övrigt mycket nöjd me den.. o bmw me automatlådor växer ju inte på träd med rätt utrustning.... |
|
|
varför inte bara låta en lackerare lacka listerna svarta? Det hade jag tänkt göra i alla fall, jag har också haft det på en E34 innan och det blev mycket bra. /Richard |
|
|
Gå till en seriös dekalfirma så ordnar dem shadowline billigt med dekalfilm typ den modellen som sitter på företagsbilars loggor. mvh |
|
|
jag var nyligen förbi en lackfirma, som sa att det är helt bortkastade pengar att lacka eftersom det inte fäster så bra på chromlisterna. Har man tur och dessutom aldrig tvättar bilen med högtryck/automattvätt så KAN det hålla. Men så fort det åker bort en liten flisa så ryker hela lacken inom kort. Men om det är någon här som har SHADOWLINE som vill byta så sparas pengar både för köparen och säljaren eftersom man (om man inte gör det själv) bara behöver stå för monteringskostnaden vilket är ungefär samma som lackkostnaden men utan risker för att de ska bli fel nånstans! Mina lister är fräscha! |
|
| Vet en som satte sådan dekor-film på sina fönsterlister och det höll inte alls länge, flagnade upp efter några månader... | |
|
Mina chrome lister var lackade svarta på min 330, men färgen hade släppt. Har nu haft lös listerna grundat dom och lackat dom matt svarta, får väl se hur länge det håller! Men jag kan ju å andra sidan lacka dessa lister bra många ggr innan jag kommer upp i 9000 eller 12000 kr!! Se bara till att slipa listerna innan du lackerar så färgen fäster, var iof redan gjort på min bil och det höll ändå inte MEN vet inte hur många år sedan det var gjort. //Leffe |
|
|
ja deklart att man måste slipa listerna ordentligt innan... annars så blir det ju som att försöka lackera en teflonpanna nått... alltså att det inte fäster så bra. :-) Men vad kan det kosta att få de gjort proffsigt å sedan härdat i en värmebox hos lackerare? bra mycke billigare än att köpa nya i alla fall.. Men har man tur så kanske man kan hitta de begagnat. som på bildelsbasen till exempel. där finns de mycke grejjer. /richard |
|
|
Men.... vadå chromeline är ju mega-snyggt på vissa färgkombinationer, bara inte på min, chrome eller shadowline kostar ju lika mycket om man beställer. Borde ju finnas många som vill ha chrome och som vill spara 7000 spänn minst.... Kostar ju lika mycket att lacka samt att då vet man inte om de ens håller !! |
|
|
Richard-Lundqvist Problemet är att det sitter gummilister inne i själva listen vilket försvårar om man vill pulverlacka! Hade själv den tanken MEN jag vet ej om det går att få loss gummit (iaf till dom vid nederkanten på rutorna) utan att demolera själva listen? För dessa måste man ju få loss om dom skall in i värmebox. Denna metod tror jag skulle få bästa resultat om du lyckas få loss gummit! Ang priset så tror jag inte det kostar många hundralappar att skicka till pulver lack. //Leffe |
|
|
Men pulverlack räcker eller? Provade ju och lämna in mina bromsok till en som lackar t.ex. insidan på ungnar dvs han sandblästrade, samt lackade dessa i en massa omgångar och lät dom ligga i härdning osv Dessa flagnade ändå... Kanske gick till fel kille.. |
|
|
Kan säkert hända att det misslyckas med pulverlack åxå, men brukar normalt sett hålla otroligt bra!! Sen vet jag inte hur pulverlacken håller sig jämfört med tex "bromsok-färg"? Pulverlacken värms ju iof upp till ca 200 grader, men att sen den blir kall-varm åtskilliga ggr kanske påverkar dess egenskaper. Men jag är dock ingen proffs lackerare så detta är endast spekulationer. //Leffe |
|
| Men va ska man tycka e rimligt i pris för avmontering av listerna om man inte kan göra de själv? | |
|
Jag kommer att köpa en e46 Touring nu i helgen som har Shadow line, men jag kommer nog vilja ha krom (nu blir man väl utskrattad för det men jag råkar tycka det är snyggt på en mörk bil...) Vi kanske kan byta. Hör av dig på andreas@kvarnangen.se. |
|
| Japp.. mail på väg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.